דגים
דגיםצלם: חגי נויברגר

יוסי יעיש, מזכיר ארגון מגדלי הדגים, מדווח על ביקושים גדולים של דגים לקראת החג. על פי נתוני משרד החקלאות וארגון מגדלי הדגים, לקראת חג הפסח עולה צריכת הדגים הממוצעת ב- 75 אחוזים לעומת שאר חודשי השנה.

לדבריו, צריכת דגי קרפיון קופצת בפסח פי שניים והוא עוקף את דג האמנון המועדף במרבית ימות השנה, "בכל ימות השנה הקרפיון פחות פופולארי בגלל האידראות, זה לא מתאים לילדים, דג האמנון הוא הכוכב. אבל לקראת חג הפסח הקרפיון שהולך לטחינה צריכתו גדלה פי שלושה וחצי, בתקופת החג צפויים להימכר כ-1100 טונות קרפיון, 800 טונות אמנון, 300 טון בורי. כמו כן ישווקו לקראת פסח, כ-600 טונות של דגי מוסר, כסיף, באס, אמור ואדמונית. בסך הכול הביקוש בפסח צפוי לעמוד על 2,800 טונות דגים. מחירי הדגים השנה אינם שונים מאשתקד".

יעיש מספר כי כל הדגים אוכלים כבר מראש חודש, מזון כשר לפסח, "לקראת החג נערכו מכוני התערובת  ומגדלי הדגים להזנת הדגים במזון כשר לפסח. הדגים נבדקים באופן שוטף מטפילים, התנאים הסטריליים המצוינים הופכים אותם למוצר בריאות אמיתי ללא חומרים כימיקלים או פוספטים. תנאי הקירור מוקפדים מאוד כך שרמת המוצר גבוהה ביותר".

לדבריו באכילת הדגים גם בכל השנה יש יתרונות רבים, "בישראל הצריכה הממוצעת לנפש היא כעשרה ק"ג דגים בשנה, לעומת שאר מדינות הים התיכון שצורכות 15 עד 30 ק"ג בכל שנה. בדג אמנון יש הרבה ויטמין די כך שגם אם אוכלים פעם בשבוע זה מכסה את התצרוכת. דג הבורי גם מבוקש מאוד בגלל שיש בו המון אומגה 3, הוא מחליף את הסלמון שיש בו חשש של שאריות של כספית, כך שמדובר באוכל מאוד בריא וטעים".