מצטרף לביקורת. חנין
מצטרף לביקורת. חניןחזקי עזרא

ח"כ דב חנין (חד"ש) תקף הבוקר (חמישי) את הקמת הממשלה ואת ההסכם בין מפלגות הקואליציה, "אין כל מקום לאיחולי הצלחה לממשלה החדשה, כי היא ממשלה מסוכנת".

לדבריו, "ברית חדשה נרקמה בין המתנחלים ובעלי ההון. מולה צריך להקים בדחיפות מחנה של התנגדות: מחנה דמוקרטי מול הניסיון לחסל את המיעוט, בדמות הכפלת אחוז החסימה ל-4%, ולבטל את עיקרון שלטון הרוב בסעיף שאומר שגם רוב של חברי הכנסת לא יספיק להפלת הממשלה, אלא רק רוב מיוחס של 65 ומעלה".

חנין קורא גם להקמת "מחנה סוציאליסטי מול הממשלה הקפיטליסטית ביותר בתולדות ישראל שתפגע בעובדים, במובטלים, בעניים וכן - גם בשכבות הביניים ההולכות ונשחקות".

חנין הוסיף, כי דרוש גם "מחנה שלום מול הממשלה הראשונה שנתנה למתנחלים שלטון ישיר בכל עמדות הכוח וצמתי ההחלטות. אמש התחלתי סבב של שיחות עם חברי הכנסת מהאופוזיציה בעניין".

בסגנון מעט אחר כתבה יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ',  "בהצלחה לממשלה החדשה. הצלחתם – הצלחתנו. אנחנו הולכים בגאווה ובתחושת שליחות לייצג את העם מהאופוזיציה. עמדנו במילתנו לבוחרים שלנו, וסירבנו להיכנס לממשלה תמורת כיבודים ותיקים שמאחוריהם לא היה דבר אלא המשך מדיניות הימין הכלכלי של נתניהו".

יחימוביץ' הוסיפה, כי "אני מתחייבת לכך שננהיג אופוזיציה אמיתית שתדאג לכל אזרחי ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מין, עוני ועושר.

מבטיחה שנאבק בכל הכוח, הכישרון והאנרגיות בכל נסיון פגיעה בישראלים הרגילים. מבטיחה שנהיה אחראים וממלכתיים ונתמוך, בלי שיקולים פוליטיים, בכל צעד חברתי, כלכלי, מדיני או אזרחי שהממשלה תעשה לטובתכם ולטובת המדינה. מבטיחה שנעבוד בשבילכם. נעלה חוקים שידאגו לכלל הישראלים, ולא רק למקורבים לשלטון. מבטיחה שנוכיח כמה חשובה אופוזיציה בדמוקרטיה.

מבטיחה להמשיך ולעדכן אתכם בכל הפעילויות שלנו כשליחים שלכם ולחשוף בפניכם את המהלכים הנסתרים שנרקמים בין בעלי הכוח הגדולים ביותר בחברה הישראלית ובין השלטון".

"אנחנו מאמינים בתלם הארוך שיש לחרוש בהתמדה ובעיקשות, ולכן נשרת את העם מהאופוזיציה - וניתן את נשמתנו למענו.

בהצלחה לכולנו", חתמה יחימוביץ'.