במיקרוסופט ציפו למכור יותר. ה-Surface
במיקרוסופט ציפו למכור יותר. ה-Surfaceמיקרוסופט

המכירות של טאבלטי ה-Surface מבית מיקרוסופט לא ממש עמדו בציפיות הראשוניות. נכון לתקופה הנוכחית, אפשר להגידן אפילו כמאכזבות, וזאת בניגוד לציפיות הגבוהות שתלתה בהם מיקרוסופט מאז השקת הטאבלאט הראשון בסדרה ב-20 באוקטובר 2012.



לפי דיווח של האתר הכלכלי בלומברג, שמצטט גורמים יודעי עניין שבחרו להישאר אנונימיים, הסתכמו המכירות של הטאבלטים מסדרת ה-Surface נכון לתקופה זו בכ-1.5 מליון יחידות בלבד. כ-1.1 מליון יחידות של Surface RT, הטאבלט המבוסס על חלונות RT גרסת חלונות 8 למעבדים מבוססי ARM, נמכרו וזאת לעומת כ-400,000 לערך של טאבלטי Surface Pro. האחרונים מבוססים על גרסת חלונות רגילה, והם התחילו להימכר רק בחודש שעבר.



לפי אותם גורמים הציפיות המינימליות של החברה הוא למכור באותה תקופה כ-2 מליו יחידות לפחות. בפועל, הן היו אף גבוהות יותר: החברה הזמינה מספקיות ה-ODM שלה לא פחות מ-3 מליון יחידות של טאבלטים המבוססים על Windows RT בלבד.



חלק מהאנליסטים בשוק כבר התחילו לעדכן את הציפיות שלהם למכירת טאבלטים מהסדרה כלפי מטה. בנוסף, לאור החדירה האיטית של חלונות 8 לשוק, והמשך הירידה הקבוצה במכירות של מחשבי PC, אין ספק שמיקרוסופט עומדת בפני תקופת מבחן עבור היוזמה שלה לייצר, כמו אפל, טאבלט לבדה.