טנק
טנקצילום: פלאש 90
גיוס מרץ 2013 לחיל השריון התקיים אמש ובשיחה עם ערוץ 7 מספר מפקד בי"ס לשריון בבסיס שיזפון שבדרום, סא"ל רונן תמים על החיל עליו נכתב כי 'במקום בו ייעצרו הזחלים שם ייקבע הגבול'.


המסלול הבסיסי הוא 4 חודשים, סיפר תמים, בהם החיילים עוברים מסלול הכשרה להיות ללוחמים ולאחר מכן פרק ה'מקצועות' בו כל חייל עובר הכשרה למקצוע אותו הולך למלא בצוות הטנק - טען-קשר, נהג ותותחן.


כשסא"ל תמים רוצה להגדיר מהו שריונר הוא אומר כי "שריונר זה אדם מאוד מחובר לאנשים, משום שהעיסוק שלנו אחד עם השני בטנק, מחייב הרבה תקשורת וסבלנות".


"שריונר הוא קודם כל בן אדם" הדגיש מפקד בית הספר לשריון, "כל החיילים בצה"ל כאלה, אבל בשריון החשיבות של הריעות והאחווה בין אחד לשני חשובים בשל אופי הלוחמה בתוך הטנק".


תמים סיפר כי פעם היתה סטיגמה כי שריונר הוא חייל שכל היום מלא בגריז, "אך היום יש הרבה טכנולוגיה. אכן, אנחנו מגרזים ואוהבים את זה, כי אנחנו אוהבים את המכונה וצריך לטפל בה כמו שמטפלים ברכב פרטי, אך בתוך הטנק ישנן מערכות טכנולוגיות רבות וצריך לדעת לתפעל אותן".


הוא סיפר עוד כי בחיל ישנן שלוש חטיבות סדירות - חטיבה 188 וחטיבה 7 הנמצאות ברמת הגולן וחטיבה 401 הנמצאת באזור ירושלים, "החייל שמגיע לחיל יישרת באחד מהטנקים האלו - מרכבה סימן 2, סימן 3 או סימן 4 שכולם תוצרת הארץ".


בגיוסים האחרונים נרשמת עליה בביקוש להתגייס לחיל השריון ואת המגמה מקשר תמים "בעיקר לטיפול הטוב בחיילים וכשאתה מגיע לשריון הרבה סטיגמות נשברות והחייל מרגיש במשפחה והמוטיבציה עולה".