פעילות צה"ל. ארכיון
פעילות צה"ל. ארכיוןפלאש 90

במכון המחקר 'NGO מוניטור' מקיימים מעקב אחר מאמציהם של ארגונים שונים להכפיש את ישראל תחת מעטפת וכותרת של זכויות אדם. באחרונה הצטרפה למגמת ההכפשה גם סוגיית היחס לעובדים הזרים, סוגיה המנוצלת להכפשת והשמצת ישראל בעולם. ב-NGO חושפים את המגמות ומפרסמים בעולם ובארץ.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם איתי ראובני, חוקר במכון, שסיפר על הפעילות האנטי-ישראלית ועל פעילות הנגד של המכון מול מסע הדה-לגיטימציה של ישראל בעולם.

לדבריו באחרונה החלו "ארגוני הזכויות" לנצל למתקפה האנטי ישראלית גם את סוגיית היחס לעובדים זרים, ולשם כך הם מפרשים את החוק הבינלאומי בצורה מעוותת, מתארים את המתרחש בישראל באופן שיקרי ומנפיקים הכפשות חדשות נגד ישראל.

ראובני מוצא קשר ישיר לתוקפים את ישראל במאבקה מול הטרור הערבי לתוקפיה בסוגיית העובדים הזרים, כאשר בשני המקרים מדובר בניצול מעוות של מונח זכויות האדם'.

דוגמא לכך הוא מזכיר מאירוע שהתרחש במהלך מבצע 'עמוד ענן' ובו נהרג פעוט בנו של כתב ה-BBC. שעות אחדות לאחר האירוע וכבר הואשמה ישראל בביצוע המעשה והגינויים מכיוונם של ארגוני זכויות אדם החלו להישמע מכל עבר. ראובני מציין כי במקרים בעבר הגיעו הגינויים עד כדי דיפלומטים ובכירים אחרים בעקבות סוג זה של גינויים.

לעומת המתקפה האנטי ישראלית הזו התברר מדו"ח נציב התלונות של האו"ם כי הפעוט נהרג מירי טועה של טיל פלשתיני. זאת לאחר שנבדקו הרסיסים שהביאו למותו.

סוג זה של הכפשה בשם זכויות האדם היה כנשק בידי תוקפי ישראל בפרשת המרמרה, מלחמת לבנון ומקרים רבים אחרים. את עובדת הניצול הזו של מושג זכויות האדם מבקשים תחקירני NGO לחשוף בציבור הישראלי ובעולם.

על האופן בו פועלת מערכת ההכפשה הזו מספר ראובני כי הכול כצפוי מתחיל בכסף המגיע מקרנות אנטי ישראליות, מכנסיות בעלות אג'נדה אנטי ישראלית ומממשלות באירופה. כל אלה מהווים בסיס הכוח הראשוני בעוד הארגונים החפצים במימון נוסף מקצינים את התבטאויותיהם נגד ישראל ובכך מושכים אליהם עוד תקציבים המהווים בסיס להמשך והרחבת ההכפשה הישראלית. כך מתנהל גלגל הולך ומתרחב של מתקפות נגד מדיניות ישראל והכול תחת דגל זכויות האדם.

באשר למעורבותה של התקשורת הישראלית בליבוי היצרים במערכה זו אומר ראובני כי תקשורת זו מאוזנת יותר מהמתרחש באירופה, אך עם זאת היא ניזונה באופן בלתי מבוקר מגורמים המגדירים את עצמן כארגוני זכויות אדם, ומתייחסים לדו"חותיהם המכפישים כאמת צרופה, מצטטים אותם ובכך מהווים בסיס לליבוי המתקפה האנטי ישראלית, שכן הארגונים המדוברים רואים בכותרות הישראליות עדויות לצדקת טענותיהם.