כל האופציות על השולחן. נשיא סוריה אסד
כל האופציות על השולחן. נשיא סוריה אסדAFP

גורם ביטחוני ישראלי אישר היום (שלישי) כי טיל כימי התפוצץ בשכונת מגורים סמוכה לעיר חלב בסוריה, כתוצאה מכך נהרגו 25 בני אדם ומאות נפצעו.

כלי התקשורת בסוריה מדווחים כל העת על מצב הפצועים.

דיווחים על פיצוץ כימי החלו לזרום משעות הבוקר, אולם טרם התקבל מידע רשמי שיצביע על העומדים מאחורי שיגור הטיל.

במהלך ביקורו בישראל ישמע הנשיא האמריקאי אובמה מנתניהו בקשה לאפשר לישראל תקיפה בסוריה במידה ויתברר שאסד מעביר טילים לידי החיזבאללה. כך מדווח ה'גרדיאן' הבריטי.

ברוח הודעת הבית הלבן מעריכים מומחים ודיפלומטים רבים בישראל ובארצות הברית כי הזוגיה הסורית תהיה אחת המרכזיות בהן יעסקו אובמה ונתניהו. ארה"ב שותפה לחשש הישראלי מהתערערות הביטחון והיציבות בגבול עם ישראל ובמקביל מתרחיש דומה לאירועים הסוריים שיזלוג לירדן ועיראק השכנות.

על פי הדיווח הבריטי בכוונת נתניהו להבהיר לאובמה את חומרת הסיטואציה בה יועברו טילים ארוכי טווח ממחסניו של אסד לידי החיזבאללה. נתניהו יגדיר את העברת הטילים כקו אדום שישראל לא תוכל לסבול וידרוש מאובמה לתקוף בעצמו העברות נשק מסוג זה. במידה ויחליט אובמה להשיב בשלילה יבהיר נתניהו כי ישראל תיאלץ לתקוף בעצמה.

יצוין כי מומחים לסוריה מעריכים כי תקיפה ישראלית מסוג זה לא רק שאינה רחוקה אלא כבר התרחשה ורומזים לתקיפת מערכות הטילים נגד מטוסים שהותקפו לפני שבועות אחדים.