לבטל חסמים. מיכל צוק
לבטל חסמים. מיכל צוקמשרד הכלכלה

בכנס הרביעי של המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות המתקיים היום בגני התערוכה, ציינה המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, מיכל צוק, כי "יש לשים את נושא הדעות הקדומות על השולחן ולהתמודד אתו. רק נטרול החששות המתלווים לדעות קדומות, יאפשר שילובם הנכון והראוי של קבוצות מודרות באוכלוסייה בכלל, ושל אנשים עם מוגבלות בפרט.

צוק הוסיפה כי היכולת של מדינת ישראל לעמוד ביעדי התעסוקה בשנים הקרובות, חייבת לעבור דרך קפיצת מדרגה משמעותית בשילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. "תפקידנו הוא להסיר חסמים בפני מי שמעונין להשתלב בעבודה ולצד זאת, לייצר כלים עבור מעסיקים בכדי שיוכלו לשלב עובדים עם מגבלות שונות".

בני פפרמן, מנהל המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד הכלכלה, ציין כי "המדינה חייבת להיות מעורבת ופעילה ורק בעזרתה ניתן יהיה לקדם את הפרט, משפחתו ואת כלכלת המדינה. אין כל אפשרות לעמוד ביעדי המדינה ל-2020 אם לא תבנה תוכנית לאומית לשילוב אנשים עם מגבלות בתעסוקה. פפרמן, אשר יסיים את תפקידו כיו"ר המטה לאחר כ-6 שנות פעילות, ציין כי בשנים האחרונות פותחו כלים לשילוב אנשים עם מגבלות באוריינטציה כלפי המעסיקים ואנו מצפים כי בשנים הקרובות נראה את הפירות של כלים אלו וכלים נוספים, המחייבים פיתוח ותגבור תקציבי".

בהמשך היום יתקיימו פאנלים ורבי שיח בהשתתפות מנהל מרכז השקעות במשרד הכלכלה, נחום איצקוביץ', אחיה קמארה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, רענן דינור, שלומית דור, מנהלת תחום תעסוקה ארצי באקי"ם, גיל וינש, הבעלים של חברת כל יכול, יואב קריים, יו"ר המועצה הארצית לשיקום נכי נפש בקהילה במשרד הבריאות ועוד. הדיונים יתקיימו בנושאים שונים בהם אתגרים לעתיד, שילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה מנקודת הראות על עובדי השטח והמעסיקים, ופאנל בנושא שילוב אנשים עם מוגבלות – מודל מכליל או מפריד.