ח"כ אורית סטרוק
ח"כ אורית סטרוקצילום: פלאש 90

ח"כ אורית סטרוק מצרפת עוד עיתונאי לרשימת התביעות על פגיעה בשמה, עיתונאי 'הארץ' לשעבר, עקיבא אלדר, הצטרף לעיתונאי נחום ברנע מ'ידיעות אחרונות'.

דרישת התנצלות נשלחה לאלדר, שכיהן בעבר כעיתונאי ב'הארץ' וכיום באתר 'אל מוניטור'.

בתוכנית 'עושים צהריים' של יעל דן בגלי צה"ל אמר אתמול אלדר: "אתמול הושבעה יעל גרמן שבאה ממרצ, וממולה עומדת אורית סטרוק שבנה יושב בכלא והיא משבחת אותו על כך שהוא פגע בפלסטינים".

ח"כ סטרוק, אשר שימשה כיו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, אומרת כי אומנם טענה שבנה חף מפשע – אך לא שיבחה מעשי אלימות נגד פלסטינים כפי שייחס לה אלדר. מאלדר דורשת סטרוק שיעלה לשידור ב"עושים צהריים" ויתנצל על הדברים. אחרת – תגיש נגדו תביעה.

טרם הבחירות שלחה סטרוק גם לנחום ברנע מ'ידיעות אחרונות', מכתב באמצעות עו"ד נדב העצני. סטרוק דורשת מברנע פיצוי בגובה 100 אלף שקלים והתנצלות על שכינה אותה "פורעת חוק מחברון".

בטורו השבועי של ברנע, תיאר את רשימת 'הבית היהודי' לכנסת, "הרשימה של בנט איננה בנט, היא מנומרת בכמה וכמה טיפוסים גבוליים, ימנים קיצוניים או דתיים קיצוניים", כתב ברנע, "הבוחר יהיה בטוח שהוא נותן את קולו להיי-טקיסט החמוד מרעננה, ולמחרת הוא יגלה שהוא נתן את קולו לפורעת חוק מחברון או לרב חשוך מירושלים".

סטרוק, חברת המפלגה היחידה המתגוררת בחברון, כתבה באמצעות עו"ד העצני, כי "אין ספק שמטרת מר ברנע והעיתון בפרסום הינה כוונת זדון מזוככת", נכתב בפנייה.

"הפרסום נערך בכוונת מכוון, כדי לנסות לפגוע במרשתי ודרכה בהצלחת רשימת הבית היהודי. מר ברנע אינו מסתיר את עוינותו ואיבתו להרכבה, אמונותיה ומטרותיה. ניכר גם מתוכן הפרסום, עד כמה עושה הכותב מאמץ קדחתני לעורר בלב הקורא אימה ורתיעה מפני מרשתי ורשימת הבית היהודי, לשם מטרה ברורה – לפגוע ככל הניתן באחוזי ההצבעה לה", דברי הפרקליט, החתומים בדרישה לפרסום התנצלות ופיצוי על סך 100 אלף שקלים.

העיתונאי עקיבא אלדר מסר בתגובה לערוץ 7 כי ישמח מאוד לתקן את דבריו אם סטרוק תצהיר כי היא מסתייגת ממעשיו של בנה והיא מצפה ממנו שלא יחזור עליהם, "אני קראתי בכלי התקשורת כי היא תומכת בו אם היא תתנער ממעשים אלה לא יהיה שמח ממני. מדובר באדם שהורשע בכל הערכאות. אם היא תבהיר את עמדתה לא יהיה שמח ממני לבקש מחילה".