אולמרט ואבו מאזן
אולמרט ואבו מאזןפלאש 90
ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מותח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון שמתפרסם בעיתון "גלובס".



אולמרט תקף את נתניהו בכל הקשור לגרעין האיראני, "מה זה? אתה בא לנשיא ארצות הברית, מושיט לו אצבע מול הפרצוף בשידור חי בטלוויזיה האמריקאית, מטיף לו מוסר, ובדרך גם נותן לו שיעור בהיסטוריה?


"סלח לי, עם כל הכבוד לך, הוא למד משהו בחיים הנשיא הזה. הוא בוגר אוניברסיטאות לא פחות טובות מאלה שאתה למדת בהן; הוא איש משכיל, איש תרבותי. מה אתה בא להעמיד אותו כאיזה תלמיד מפגר בפני כל העולם בשידור חי בטלוויזיה בחדר הסגלגל בבית הלבן" כך אולמרט.


ראש הממשלה לשעבר מטעם 'קדימה', הוסיף כי נתניהו "לא ראוי להיות ראש ממשלה" והציב את עצמו כאלטרנטיבה.


בשיחה שהתקיימה לפני מספר שבועות בפני פורום בכירי המשק באוניברסיטת חיפה פתח אולמרט במתקפה נגד הממשלה על רקע הגידול בגרעון בתקציב המדינה.

ראש הממשלה לשעבר קרא להטיל יותר מיסים על העשירונים הגבוהים ובעיקר קרא לקצץ בתקציב הביטחון. אולמרט המשיך לתקוף את מה שהוא מגדיר ה"בזבוזים" של ממשלת ישראל בתחום הביטחוני. "אני מכיר טוב מאוד את המערכת הביטחונית", קבע אולמרט, "אפשר לקצץ".

אולמרט הגיב לדברי נציגי הממשלה המכהנת שמדברים על ההצלחה בהתמודדות עם המשבר הכלכלי, ואמר ששר האוצר בממשלה בראשותו, רוני בראון, היה זה שידע להתמודד כיאות עם האתגרים הכלכליים.



בהתייחסו לנושא המדיני אמר אולמרט כי "הממשלה הזו במשך ארבע שנים היא סרבנית שלום וסרבנית משא ומתן", קבע אולמרט, "עשתה הכל להתגרות בחלק המתון של החברה הפלסטינית ועודדה את הצדדים הקיצוניים".