קבר דוד המלך
קבר דוד המלךצילום: פלאש 90

אחרי שנים של ספקות באשר למיקומו המדויק של קבר דוד המלך, אספו אנשי ועד נאמני דוד, מספיק עדויות והוכחות כדי לחדש את התפילות בציבור בציון קבר דוד המלך בהר ציון.

יעקב סיביליה, מועד נאמני דוד מסביר לערוץ 7, "על פי העדויות שיש לנו, בסמוך לציון, ישנו פתח שמוביל לשרשרת מנהרות שמגיעות עד לאולם שבו קבורים 11 מלכי בית דוד, כולל המלך שלמה, המלך חזקיהו, כמובן המלך דוד וגם יהוידע הנביא.

העדות הראשונה מלפני 800 שנה נמסרה על ידי רבי בנימין מטודלה ששמע מגדולי החסידים על עדותם  של שני פועלים שגילו את אולם הקבורה. עדות נוספת מלפני 120 שנה נמסרה על ידי שני יהודים צבעים שעבדו מטעם הסולטן ונכנסו למקום. העדות של הצבעים נמסרה למגיד מוולקומיר ולמהרי"ל דיסקין והתגלתה לאחרונה על ידי נינה שלהם נעמי אופן מיצהר. מדובר בתיאור מדהים שתואם את התיאור של רבי בנימין מטודלה".

לדבריו בוועד נאמני דוד מנסים מזה כמה שנים לשכנע ארכיאולוגים לחפור במקום אך סיבות מדיניות מונעות את הביצוע, "אנחנו יודעים פחות או יותר את המקום, זה מאוד קרוב לארכיון, לצערנו אי אפשר להיכנס. יש שם רגישות רבה מצד הכנסייה והוותיקן, באחד החדרים שמלמעלה נמצא חדר הסעודה האחרונה שלהם, אנשי הוותיקן מנסים להשתלט שם על הבניין ומדינת ישראל לא רוצה לפגוע ביחסים המדיניים בין שתי המדינות".

סיביליה שהיה מבין מחדשי התפילות בציבור במקום, קורא לציבור הרחב להגיע לסיורים מודרכים בחול המועד חינם אין כסף, "הסיורים הם ללא תשלום, יהיו סיורים שלוש פעמים ביום. יש שם כיום שלוש פעמים ביום תפילות בציבור, שחרית בנץ, מנחה וערבית עם סיום של ספר התהילים. יש שם גם מניין של חב"ד שממשיך את מסורת הריי"ץ וגומר את ספר התהילים וכולל חצות של הצדיק הרב מורגנשטרן, שכבר שנה וחצי האברכים מסיימים בכל לילה את כל התהילים, וגם סעודת מלווה מלכה לשם מגיעים מאות אנשים כולל תזמורת".