קערת ליל הסדר
קערת ליל הסדרצילום: פלאש 90

האגודה למען החיל וחיל החינוך חוברים כמדי שנה לקיומו של ליל סדר מיוחד עבור חיילים בודדים, אלא שעיון בלו"ז האירוע מלמד שבתום ליל הסדר (בשעה 23:00) יוקרן עבור החיילים המשתתפים באירוע סרט.

בנוסף לזאת תתקיים עבור החיילים פעילות ספורט אתגרי (מהשעה 10:00 ועד 13:00) שגם היא כמו הסרט שיוקרן מנוגדת להלכה.

האירוע כולו צפוי להתרחש בכפר הנופש בגבעת אולגה. יצוין כי הסרט ופעילות הספורט אינה מוגדרת כפעילות חובה עבור החיילים, אך עם זאת הכללתה של פעילות מסוג זה בלוח הזמנים של אירוע צבאי "עשויה לייצר אווירת לחץ חברתי על חלק מהחיילים שבמקרים אחרים היו מקפידים על קיום המצוות על פי דרישות ההלכה", אומר לנו גורם המקורב לאירוע.

עוד מוסיף הגורם ומציין כי דווקא חיילים בודדים שבני משפחותיהם אינם עימם וחבריהם ליחידה הם מעין משפחתם היחידה, דווקא חיילים שכאלה עשויים להיות הנכנעים הראשונים ללחץ חברתי מסוג זה. "במצבים שכאלה אדם עשוי להמציא לעצמו היתרים דחוקים שאין להם בסיס בהלכה רק כדי להישאר יחד עם חבריו ולא להישאר לבדו בחדר. בין השאר הם עלולים לחשוב שהם "רק" צופים בסרט ולא מפעילים את מכשיר ההקרנה ומשום כך הדבר יהיה מותר להם, טיעון שאין לו כמובן כל בסיס בהלכה".

הגורם המבקש לשמור על עילום שמו המוחלט, מציין בין השאר כי עצם קיומה של פעילות המחללת את הלכות החג יש בה כדי להדיר את החיילים הדתיים שכן הם ישמרו את דברי ההלכה

מהאגודה למען החיל ומצה"ל נמסרה תגובה משותפת: "לחיילים הבודדים אשר חוגגים את חג הפסח במתקן הנופש באולגה ניתנים תנאים מתאימים לשמירת החג כהלכתו. כמו כן, לרשות החיילים הבודדים עומדת האפשרות לצפות בסרט כחלק מהאירוח במתקן הנופש".