פדרמן ובידו שה לפסח מניסיון קודם
פדרמן ובידו שה לפסח מניסיון קודםהמטה המשותף של תנועות המקדש

כמדי שנה, גם השנה, מתכוונים כמה מפעילי תנועות המקדש לנסות לעלות להר הבית עם טלאים וגדיים כדי להקריבם לקרבן פסח כמצוות התורה.

צעדת הכבשים תחל להתאסף בשעה 1:30 בטיילת הצמודה לחומה בשער יפו. הצועדים, ובראשם פעיל הימין נעם פדרמן, ינסו לצאת לדרך לכיוון הר הבית בשעה 13:45, כשהם מסבירים כי מטרתם היא להגיע להר הבית בשעת השחיטה, ולהספיק להקים במקום מזבח מינימלי כשר.

הצועדים מודעים לכך שהסיכוי להצלחה קלוש ביותר, זאת לאחר שבשנים קודמות מנעו זאת הרשויות בכח, והמשטרה עשתה גם שימוש במעצרים נגד העולים לירושלים ופסחיהם בידיהם.

בעבר אף הוגשו כתבי אישום נגד חלק מהמבקשים להקריב את הקרבן בטענות טכניות ומנהליות של חוקי צער בעלי חיים ואישורי הובלה וגרירה.

עם זאת, בארגוני המקדש יש מי שמקוים שהרכבי הקואליציה והממשלה החדשים, שבהם חברים רבים שעולים בעצמם להר הבית, כמו סגן יו"ר הכנסת משה פייגלין, ושר השיכון אורי אריאל. יביאו מפנה חיובי בהר הבית, ויחזירו את עטרת הר הבית למקומו המרכזי גם במצוות הפסח.

בארגוני המקדש מציינים, כי מאות מתומכיהם חתמו על עצומות הקוראות לממשלה לאפשר את הקרבת קרבן הפסח בהר הבית, במסגרת חופש הדת והפולחן שהממשלה מחוייבת להם על פי החוק.