חוזרים למקורות
חוזרים למקורותדו"צ

במהלך ימי חול המועד יפתח צה"ל לביקור שורת אתרים ברחבי יהודה ושומרון. בראיון לערוץ 7 מספר קצין הגמ"ר שומרון, רס"ן אליצור טרבלסי, על האירועים הצפויים באזור.

בראשית דבריו מציין רס"ן טרבלסי כי גזרת השומרון מרובה באתרים ארכיאולוגיים וככזו היא ממגנטת אליה רבים המבקשים לבקר במקום ולסייר בו. החלק מההיערכות חוברת חטיבת שומרון לאגף התיירות של מועצת שומרון לקיומם של טיולים וסיורים באזור. בין השאר הוא מזכיר את הר כביר והר גריזים שיהיו פתוחים למבקרים.

כמו כן הוא מציין את המקום המרכזי שייפתח למבקרים באבטחה מלאה של צה"ל וזהו אתר סבסטיה שאליו ניתן יהיה להגיע עם כלי רכב פרטיים עד המקום עצמו. טרבלסי מציין כי אזור זה נגיש למבקרים כשלושה עד ארבעה פעמים בחודש ובחול המועד ייפתח המקום באופן רציף בליווי צמוד של צה"ל.

עוד הוא מספר על קבוצת מטיילים שנרשמה לביקור מסודר ומתואם במזבח יהושע שבהר עיבל, שם תקיים הקבוצה טיול ג'יפים. כמו כן יתקיים טיול ג'יפים שתואם מראש בסרטבה.

באשר לתחושה שריבוי הטיולים המאושרים באזור מעיד על רמת ביטחון גבוהה, מאשר טרבלסי את הדברים ואומר שאכן מדבור בתהליך המתרחש מזה תקופה לא קצרה בחטמ"ר שומרון ובו מונגשים אתרי הטיולים לכלל האוכלוסייה בארץ.

בהקשר זה מזכיר טרבלסי כי בפורים האחרון הגיעו לאתר סבסטיה מאות מבקרים באוטובוסים מהקריות כמו גם מבאר שבע, ולהערכתו אם בפורים שאינו חג טיולים הגיעו מאות, הרי שבחול המועד פסח צפויים להגיע אלפים לאתרים המוצעים. לדבריו "ככל שהטיולים מתאפשרים כך אנחנו כובשים במירכאות את הארץ ברגליים. זה נותן תחושת ביטחון ותחושה טובה לכל תושבי ישראל".

ואם יש מי מאיתנו שחומל על החיילים שנשארים בחול המועד בפעילות מבצעית כדי לאבטח את המוני המטיילים, מרגיע אותנו רס"ן טרבלסי ומזכיר שתפקידו של צה"ל הוא לאפשר ביטחון ומרקם חיים, "וטיולים זה חלק ממרקם החיים והנורמליזציה שאנחנו רוצים לאפשר. הדברים מתבצעים לא ממירמור אלא מתחושת שליחות".

שליחות. רס"ן טרבלסי (צילום: דו"צ)