מטיילים בעיינות בידאן, הבוקר
מטיילים בעיינות בידאן, הבוקרגדי דיעי - ועד מתיישבי השומרון

ברשות הטבע והגנים מעריכים כי מאה אלף מטיילים פוקדים בשעות אלה את אתרי רשות הטבע והגנים, שמורות הטבע והגנים הלאומיים.

עומסי מטיילים נרשמו בנחל עמוד, תל אפק וגמלא. משטרת התנועה מבקשת מציבור הנהגים להתעדכן בעומסי התנועה הרבים בכבישי הארץ, ולתכנן בהתאם את מסלול הנסיעה.

אלפי מבקרים צפויים להשתתף היום באירוע המרכזי של השומרון, על חורבות הישוב חומש. במעמד השיא של האירוע יחתמו המשתתפים על 'אמנת חומש' בה נכתב שהמהלך של הגרוש "לא רק פגע בתושבים אלא אף החליש את עם ישראל..".

עוד נכתב באמנה, כי "אנו מגלים בזאת את דעתנו שהגיע הזמן לתקן את העוולה והטעות הגדולה של ההתנתקות ולהתחיל לתקן את הטעות בחומש".

במועצה האזורית שומרון מספרים כי בין המשתתפים הצפויים באירוע יהיו הרב חיים דרוקמן, הרב אליקים לבנון, שר החקלאות יאיר שמיר, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, סגן שר החוץ זאב אלקין וסגן שר הבטחון דני דנון.

ראש המועצה האזורית גרשון מסיקה אמר לקראת האירוע כי "עליית האלפים בחול המועד פסח לחומש היא בהחלט קריאת כיוון לממשלה החדשה. אנחנו מצפים מהממשלה החדשה לשנות את הרוח והכיוון של מדינת ישראל – בחזרה ליהדות, ציונות ועשייה, וחומש היא התחלה טובה לשינוי הזה. אין כל סיבה לא לתקן את הטעות האיומה של הגירוש  ולחזור לחומש ולשאר הישובים שנעקרו. המשימה העיקרית שלנו היא להביא הן את מקבלי ההחלטות והן את עם ישראל כולו לבקר בשומרון ולראות בעיניים.

"מי שמגיע ורואה ללא התיווך המסית בתקשורת מתחבר לעשייה הציונית הכי מקיפה וחשובה במדינת ישראל", הוסיף.