סוסיא
סוסיאפלאש 90

שנתיים וחצי חלפו, מאז הגניבה הגדולה של העדר של דליה הר סיני בחוות הר סיני, שליד סוסיא. עכשיו בעזרתם האדיבה של תושבים מכל רחבי הארץ, העדר שוקם וגבינות העיזים חוזרות למדפים.

דליה הר סיני מספרת על המכה הגדולה והתמיכה המדהימה. " לפני שנתיים וחצי, בעיצומה של סערה, נגנבו לנו 170 ראש, זו הייתה מכה קשה, אם תכפיל 170 ב-2000 ₪ תבין את גודל הנזק, ושלא לדבר על השיבוח של הצאן".

לדבריה, התמיכה בחווה בזמן המשבר, הייתה חוצת מגזרים. "ללא תרומות לא היינו מצליחים להשתקם. הייתי מצפה שהתרומות תגענה מאנשי ההתנחלויות שמבינים את העניין או מהמגזר הדתי, אך למרבה הפלא התרומות הגיעו מכל רחבי הארץ. אולי גם בעקבות הכתבה במעריב של קלמן ליבסקינד שקיבלה תהודה רבה. קיבלנו מכתבי הערכה מחילונים מצפון תל אביב, שמעריכים מאוד את כל העשייה שלי בעקבות הרצח. חוואים מכל הארץ תרמו לנו עיזים, בתוך שבוע היו לנו כבר שלושים ראש".

הר סיני מספרת שהגבינות המיוחדות הן אורגניות לגמרי. "אנחנו מאוד מקפידים שהם יאכלו ברעייה בלבד, גם חשוב לנו לתת לכל ולד או גדי או טלה לינוק שנתיים, ככה שאין לנו חלב בכל השנה".

הגבינות לא מגיעות לחנויות אלא משווקות על פי הזמנה בלבד, "אין לנו עניין להיבלע בתוך כל החנויות עם כל המוצרים עם העטיפה היפה, אצלנו זה שיווק לבתים, השאיפה היא להביא את הגבינות שלנו, גבינות שירת העשבים, לכל בית, להביא לעם ישראל את הטוב והמובחר".