אין לימודים
אין לימודיםצילום: פלאש 90
ארגון 'הורים עובדים לשינוי' שיגר היום (שלישי) מכתב לשר האוצר יאיר לפיד ולשר החינוך שי פירון, בדרישה לבטל את חופשת הלימודים ב'אסרו חג', אותה הם מכנים "החופשה המיותרת ביקום".


"ב-50 השנים האחרונות שכחו אותנו. שכחו שאנחנו גם הורים לילדים וגם הורים עובדים. שכחו שחשוב לנו גם לחנך את ילדינו וגם לפרנס אותם. שכחו שעברו כבר כמה דורות מאז שרק אחד מבני הזוג, היה יוצא לעבודה, והשני היה נשאר בבית לגדל את הילדים", טוענים ההורים.


ארגון 'הורים עובדים לשינוי' פועל להעמקת שיתוף הפעולה בין ההורים למערכת החינוך בישראל, לטענתם "מספר ימי החופשה הממוצע שיש לכל עובד במשק, לעומת ימי החופשה שיש לילדים שלו במערכת החינוך הוא 10-20 ימים, לעומת 76 ימי חופשה שיש לילד הישראלי.
 
"סבתא בייבי-סיטר הוא פתרון שתמיד נחמד להיעזר בו, אך אינו יכול להיות בסיס למדיניות ממשלתית, מה גם שהוא כשלעצמו כבר לא תמיד אפשרי בעולם בו גם סבים וסבתות עובדים באופן קבוע", כתבו ההורים.



הם מבקשים להדגיש כי קיימת הערכה רבה למורים ולצוותים החינוכיים, "הם עושים לילות כימים כדי לסייע בחינוך ילדינו ואין להקל בכך ראש ובוודאי שלא הם צריכים לשלם את המחיר. אך לצד המורים הלוקחים חלק בשוק העבודה, נמצאים גם הורים לילדים.


"כולם נושאים בנטל, כולנו אנשים יצרניים. מסגרת לילדים (לאו דווקא לימודים, אך כן מסגרת קבועה) היא מצרך חיוני, ויכולה לבוא בצורות שונות ויצירתיות. מדובר באינטרס לאומי עבור כל אזרחי מדינת ישראל", טענו ההורים.