הרב ליאור בכנס רמלה תשע"ג

צילום: אתר ישיבה

הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע נשא דברים בכנס רמלה ה-6 שהתקיים היום (ג') בנושא "המשפט הציבורי במדינה יהודית".

הרב ליאור אמר בכנס, כי המהלך החדש בנושא השוויון בנטל שקורם עור וגידים דווקא יחזק את עולם התורה. "כל מי שלומד תורתו אמונתו מדינת ישראל תכיר בלימוד שלו. כך שמי שמקדיש את חייו לעולמה של תורה, ובשביל לימוד של תורה זה הרי דורש מאמץ של יום ולילה והמדינה תכיר בזה. מעולם לא היה דבר כזה שממשלת ישראל תתייחס ללומדי התורה כאילו הם יושבים על המשמר".

עוד ציין כי הציבור החרדי יכול להירגע מאחר והיוזמה בנושא השווין בנטל איננה גזירה. "זו לא גזירה רוצים לעשות סדר", הסביר הרב ליאור,"השד הוא לא כל כך נורא אלו לא הגזירות של הצאר ניקואלי. הזמן יעשה את שלו והדברים יירגעו".

על ביטול חוק טל אמר הרב, "בג"ץ שפטו את מה ששפטו. לעניות דעתי לא לקחו מספיק בחשבון את הרגישות של אותו ציבור שרואה בנקודה הזו כנקודה המרכזית החיים שלו. מי שיושב בבג"ץ צריך לראות איך זה מתקבל בציבור. הרי אין גוזרים גזירה על הציבור אלא אם כן הוא יכול לעמוד. היה כאן שיקול לא כל כך לגופו של עניין".

על מדיניות 'הכל שפיט' טוען הרב כי "אין מדינה בעולם שהכול שפיט. יש חברי כנסת שהם צריכים לקבוע כללים מה שפיט מה לא שפיט לא יתכן שבכל דבר תהיה התערבות של מערכת המשפט".

לפני כניסתו לאולם הכנס שוחח הרב ליאור עם ערוץ 7 על מערכת המשפט בישראל וקבע כי "אסור להתייאש מהמצב היום. גם מהציונות יכלו להתייאש בתחילת הדרך".

הרב ליאור: לא להתייאש ממערכת המשפט