אסירים ביטחוניים
אסירים ביטחונייםפלאש 90
נציג הרשות הפלסטינים באו"ם, ריאד מנסור, שיגר מכתב לנשיא מועצת הביטחון באו"ם, בו האשים את ישראל במות המחבל מייסרה אבו חמאדיה, שמת (יום ג') ממחלת הסרטן.

במכתב שנשלח גם למזכיר האו"ם, באן קי מון, כתב מנסור כי ישראל לא העניקה למחבל את הטיפול הרפואי המתאים ואפשרה לסרטן להתפשט בגופו. 

מנסור דורש להטיל פיקוח בינלאומי על בתי הכלא הביטחוניים בישראל וקורא לשחרר את העציר שובת הרעב, סאמר אלעיסאווי, ששוחרר בעסקת שליט ונעצר שוב. כך דווח ב'קול ישראל'.

כחלק מצעדי המחאה, תתקיים היום שביתה כללית בכל בתי הספר בחברון לאורך כל היום. בשאר בתי הספר הוכרזה שביתה החל מהשעה 11 בבוקר.

שרות הביטחון הכללי מספר כי המחבל שזוכה להערצה רבה בשטחי הרשות הפלסטינית נעצר בשנת 2002 לאחר שעלה כמי שגייס נוסף לפעילות צבאית, אימן בנשק, סיפק אמל"ח וכספים לפעילות צבאית ואף לימד ייצור מטעני חבלה. 

בחקירתו בשנת 2002 הודה כי גייס פעילים לפעילות צבאית, לימד ייצור מטענים והעביר אימונים צבאיים בנשק, סייע כלכלית לפעילות צבאית ולרכישת אמל"ח. כמו כן הודה כי היה מודע לכוונת ביצוע פיגוע התאבדות והביע נכונות ליטול עליו אחריות.

הוא היה מעורב בייצור מטעני חבלה לשם ביצוע פיגועי התאבדות בישראל, אחד המטענים היה מיועד להתפוצץ בקפה 'קפית' בירושלים במרץ 2002, פיגוע שנמנע לאחר שהמחבל נתפס בבית הקפה טרם הפעיל המטען.