ההנהגה הצעירה באיחוד הלאומי
ההנהגה הצעירה באיחוד הלאומיהלל מאי

ר', נשואה ואימא לארבעה ילדים, סובלת ממחלה נדירה הנקראת "יתר לחץ דם ריאתי"(pph) , והרופאים הגדירו לה שהיא חיה על פרק זמן שאול.

המחלה מצריכה השתלת ריאות בדחיפות וכן השתלת לב וכבד. עם זאת ניתן להימנע מההשתלות אם תקבל האישה תנאי מחיה ראויים, כגון אוויר נקי לנשימה, טמפרטורת חדר תקינה וטיפול בחדר שיקומי בצורה קבועה.

בעקבות הפניה של ר' להנהגה הצעירה, יצרו קשר חברי ההנהגה עם הגופים המוסמכים בטיפול בבעיות מסוג כמו של ר'.

"זה אחד המקרים הקשים ביותר שנתקלנו בהם", מספר נתנאל אבו, פעיל בהנהגה הצעירה של הבית היהודי, "אחרי הפנייה של ר' אלינו, לא יכולתי, אישית, להתעלם מהמקרה".

"אני זוכר שהיה קשה לי להירדם באותו הלילה. במבט לאחור, הסיפוק הוא אדיר".

"היה לנו קשה לקבל שמקרה כמו של ר', שחס וחלילה יכול להיהפך בין לילה למודעה שחורה בעיתון רק משום שהמדינה לא יודעת לטפל בצורה נכונה במקרה שכזה. אטימות מערכתית עוד עלולה לאבד לנו אנשים".

משפחה של ר', יחד עם ההנהגה הצעירה, השיגה כסף רב ואישורים הנצרכים לטובת בניית בית המותאם לצרכיה של ר'. ההנהגה הצעירה פנתה אל מחלקת הבניה של עיריית ירושלים ואל סגן ראש העיר קובי כחלון בבקשה לייעל את ההליכים הבירוקרטיים, דבר אשר זירז את הליך הבנייה לביתה של ר'.

"כאשר היתה בעיה תקציבית, פנה צוות של ההנהגה הצעירה לבדיקה יסודית ומקיפה בבנקים רבים, בחיפוש אחר הלוואה אפקטיבית או משכנתא יעילה. כמו כן, הם יצרו קשר גם עם עשרות בעלי עסקים לחומרי בניין על מנת שיתרמו חומרי בניין לטובת הבנייה ואירגנו מבצע 'הקש בדלת' שהכניס אלפי שקלים".

גם איש העסקים רמי לוי החליט לשלם את כספי שכירות הדירה הנוכחית שלהם עד סוף זמן הבניה. בנוסף, תרם לוי רעפים לגג לטובת בניית הבית.

יובל מורגנשטרן, רכז בהנהגה הצעירה, אמר כי "צוות פניות ציבור של ההנהגה הצעירה פועל ללא הפסקה על מנת לעזור למי שזקוק לעזרה שלנו".

"בהנהגה הצעירה יש רוח אדירה של עשייה, מסתכלים תמיד איך ניתן לעזור לאותם אנשים ולטפל במקרים הקשים האלו. אני פונה לכל מי שזקוק לעזרה, וקורא לו לפנות אלינו במידה ויש צורך".