מחיר הכדורגל
מחיר הכדורגלארכיון: פלאש 90

בחול המועד פסח התקיים טורניר של קבוצות הכדורגל צו פיוס לזכרו של אל"מ דניאל שיפנבאור שנפל עם מסוקו ברומניה ביולי 2010.

בין המשתתפים בארוע, היו מוטל'ה שפיגלר ושביט אלימלך, וכן מפקדי יחידת "דורסי הלילה" שעליה פיקד אל"מ שיפנבאור.

יו"ר הקבוצות של צו פיוס, שאול מייזליש, מקווה שהם יצליחו לשכנע את ההתאחדות לשנות את התקנון, כך שאף אחד לא יוכל לחייב אותם לשחק בשבת.

"ההתאחדות היא גוף עצמאי, כך ששרת הספורט לא יכולה לחייב אותם לשנות את התקנון. אבל לא ייתכן שבמדינה יהודית, ילד יהודי יצטרך לשחק בשבת. אפילו קבוצות ערביות מבינות אותנו, לצערי דווקא קבוצות יהודיות מתעקשות לשחק נגדנו בשבת", אומר מייזליש.

לדבריו, לאט לאט כולם מבינים שהקבוצות של צו פיוס אינן מיעוט, "אנחנו מונים היום 131 קבוצות, שזה עשירית מכלל קבוצות הנוער בארץ. יש לנו לדוגמא, בבית"ר ירושלים נער דתי מצטיין שנסע לייצג את ישראל בצרפת, הוא כמובן לקח אוכל כשר ועשה הרבה קידוש ה'.  יש לנו גם נער חרדי שאבא שלו מודה לנו בכל יום שהצלנו אותם, כי אם הבן היה משחק בשבת זה היה שובר את המשפחה".

מייזליש הקים את קבוצות הכדורגל של צו פיוס בהשראת בנו שרצה להיות שחקן כדורגל מקצועי, "בני שחקן מצטיין ולא מצאתי קבוצה שאינה משחקת בשבת, אז החלטנו עם צו פיוס להקים קבוצה מעורבת של חילונים ודתיים שלא תשחק בשבת. היום יש 135 קבוצות כאלה. בדרך כלל הקבוצות היריבות שלא מצו פיוס מתחשבות בנו, ומוכנות להעביר את המשחקים לימות החול. אבל על פי התקנון ידינו על התחתונה ולא פעם נקנסנו. אנחנו מקווים שזה ישתנה בעתיד".