בחר את הגבאים. הרב מצגר
בחר את הגבאים. הרב מצגרפלאש 90

הרב הראשי, הרב יונה מצגר, גינה הבוקר בראיון לרדיו "קול ברמה" את מאות החרדים שערכו פיקניק בגן סאקר בירושלים.

"לעשות מנגלים בזמן שיהודים אבלים וכואבים את כאב ששת המיליונים? איזה היתר יש לזה? זה חילול השם! אנחנו נמצאים במקום מנותק מהעולם?", אמר הרב.

הרב התייחס בדבריו לפיקניק שערכו כמאתיים חרדים בגן סאקר בירושלים, במקביל לטקסי ערב יום השואה, "תרשה לי להביע איזושהי תחושה מאד קשה על כך שציבור מסויים "חגג"... מישהו הסב את תשומת ליבי אחרי התפילה על כך. אני לא רק כואב, אני מוחה בכל תוקף על אלה שפורשים מן הציבור".

"אני הדגשתי בפניך מקודם, יש אפשרות להפוך את הים הזה ליום תורני יותר. אין שום סיבה שיהודי לא ילמד תורה לעילוי נשמת ששת המיליונים היום, אין בזה שום מימד של ביטול תורה. אין שום שיהודי לא ימצא בציבור, ברחוב, ולא יעמוד בצפירה ויאמר פרק תהילים. לא ביטול תורה. יוציא משניות, שיתכונן לפני, הוא יודע שבעשר בבוקר יש צפירה, קח משניות כיס, תקרא משנה ותקדש שם שמיים. אל תבטל תורה. אם אתה נמצא בבית – תעשה מה שאתה מבין לפי מצפונך. אתה נמצא בציבור – זה רגיש, זה חילול השם", הדגיש הרב.

לשלאלת המראיין על כך שהחרדים יטענו ש"החילונים האלה שמטיפים לנו מוסר גם הם בתשעה באב חוגגים'..." השיב הרב מצגר: "אני מטיף מוסר גם להם. אין ספק. זה לא בסדר וזה לא בסדר. לא החילוני צריך לפתוח בכוונה את בתי השעשועים שלו, מסעדות וכל מיני דברים ביום תשעה באב כי זה אבל לאומי. כך גם קיים גם מצב כזה שיהודים כואבים על אובדן קרוביהם וזה דור שעדיין הניצולים מהלכים בינינו ואנחנו לא יכולים לבוא ולפרוש מן הציבור".