מצעד החיים
מצעד החייםבאדיבות דובר משרד המשפטים

נשיא המדינה שמעון פרס שלח היום מסר מיוחד שיוקרן במסך וידיאו ענק מול 11,000 בני-נוער וצעירים משתתפי "מצעד החיים" מישראל ומהעולם כולו.

במסר המוקלט אשר יועלה לעמוד הפייסבוק של הנשיא, לרשתות החברתיות ולאתרים, אמר הנשיא פרס: "יש מצעדים שמודדים אותם לפי אורך הדרך יש מצעדים שמודדים אותם לפי משך הזמן. אתם יוצאים למצעד שאין כדוגמתו- זה מצעד מן השפל התהומי ביותר לבין הפסגה הנשגבת ביותר. השפל התהומי זה מעשה הנאצים- לא הייתה כתועבה הזו בהיסטוריה. לנו, הוכחדו 6 מיליון אחים אחיות ילדות וילדים. עד היום הזה כשאני רואה אתכם עולות בעיני התמונות של הטליתות של השערות של הנעליים של הילדים והמבוגרים שהמטורפים הנאצים הפשיטו מהקורבנות. זה לא עניין של זיכרון או שכחה- דמם בדמינו זורם, רותח עד היום הזה. לא נירגע. המרחק הוא לא כל כך גדול, זה קרה לפני 74 שנים, זה חלק מהביוגרפיה שלנו לא חלק מההיסטוריה שלנו"."

עד היום הזה לא מילאנו את מה שנגדע מאיתנו. גודלו של העם היהודי היום הוא קטן ממה שהיה ערב המלחמה. הכאב, הפצע, המחסור עדיין קיימים. הם חיים בתוכנו. אנחנו חיים ממה שקרה להם. התמונה הזו התבהרה לנו ב-1945 ביום שנגמרה המלחמה. ותוך זמן קצר- 3 שנים, קרה לנו הנס הגדול ביותר, השיא. התקומה החדשה של העם היהודי- מדינת ישראל. היא קמה בניגוד לכל המימדים ולכל הנורמות. במדבר, בעוינות, במחסור ,בהתנגדות, במלחמות- שוב העם היהודי טיפס למרומים חסרי תקדים. בין התהום ובין הפסגה אין מרחק. אחד הוא תוצאה של השני. גבורתה של ישראל נובעת מגבורת בניה, אבל בבניה זורם הכעס היגון הבל-יאומן שקרה לנו", הוסיף פרס.

הנשיא הדגיש את חשיבות המצעד המסמל את זיכרון השואה ואת תקומתה של מדינת ישראל ואמר: "תצעדו. עם רגליכם ילך אתכם כל העם. הרכינו ראש לזכרם, הרימו ראש למראה מדינת ישראל. זה מצעד שאין דומה לו בשום עם. צאתכם בשלום ושובכם בשלום- אנו נוסיף לזכור את הכאב ונוסיף לבנות מדינה שלא איבדה את תקוותה לתקן את העולם כולו".