שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רפי כרמל, הרשיע בהכרעת דין תקדימית שוטר מג"ב, סעיד מלשה, בעבירות שוד ושיבוש הליכי משפט.

על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים בחודשים אפריל ומאי 2010, סייר מלשה עם שוטרים נוספים בג'יפ מג"ב באזור שכונת רמאדין ביהודה ושומרון. בשני אירועים נפרדים במהלך תקופה זו, עצרו השוטרים לבקשת הנאשם את הסיור בסמוך לחנות באזור, והוא נכנס אליה בעודו בתפקיד וכשהוא חמוש בנשקו, וזאת בניגוד להנחיות הצבאיות של אוגדת איו"ש.

באירוע הראשון נכנס השוטר מלשה לחנות ונטל מספר מצרכים לידיו. הוא ניגש לקופאי ושאל אותו "אתה עושה בעיות?", ומשהלה השיב בשלילה, נטל השוטר מצרכים נוספים ויצא מהחנות כשהוא אוחז בנשקו ביד שמאל. באירוע השני, שהתרחש כחודש לאחר מכן, נכנס השוטר מלשה לאותה החנות ושוב נטל מצרכים שונים, יצא מהחנות מבלי לשלם ונסע מהמקום בג'יפ הסיור.   

בכתב האישום, ייחסה מח"ש לשוטר המג"ב עבירות שוד – בשונה מעבירות גניבה – וזאת לאור העובדה שהמדים והנשק יצרו איום שהיה בו כדי לנטרל הלכה למעשה יכולת ההתנגדות, ותוך ניצול לרעה של כוח תפקידו, מדיו ונשקו.

בית המשפט קיבל את עמדתה של מח"ש בכל הנוגע למאבק באנשי משטרה שבמעטה מדיהם ונשקם גוזלים מכספם ומרכושם של אזרחים, במיוחד כאלה אשר נמנים עם בני אוכלוסייה מוחלשת.

בהכרעתו הדגיש בית המשפט את רכיב האיום שחשו הקורבנות וציין כי "כאשר הנאשם נכנס לחנות הספציפית, לאחר שהגיח מג'יפ מג"ב, בו נמצאים לוחמים, כשהוא לבוש במדיו, חמוש ברובה סער, אשר הקורבן לאירוע נטול כל יכולת או כוח להתנגד למעשיו, מדובר באיום מנקודת מבט של האדם הסביר... גם אם לא הורם נשקו של הנאשם עדיין מכלול הסיטואציה יוצר הטלת אימה בלבו של הקופאי... לו היה אדם אחר, שאינו איש מג"ב חמוש, עושה אותן פעולות, נקל לשער תגובת הקופאי במקום שאף העיד כי נמנע מלפעול שכן חשש לחייו."

יצוין כי בפסק דין נוסף שניתן לאחרונה, גם הוא בבית המשפט המחוזי בירושלים, בו הורשעו שוטרי מג"ב בעבירות שוד של תושבים פלסטיניים בנסיבות דומות, קבע בית המשפט כי מתחם הענישה ההולם לעבירות מסוג זה בנסיבות מעין אלה, הוא בין שנתיים לשש שנות מאסר בפועל.