איציק שמולי
איציק שמוליצילום: פלאש 90
יו"ר התאחדות הסטודנטים לשעבר, ח"כ איציק שמולי (העבודה) מציע לשר האוצר יאיר לפיד לחזק את קשריו עם פקידי האוצר "שאולי מנסים לנגוס בסמכויותיו ולהציע תוכניות במקומו".


שמולי תקף את הודעתו של השר לפיד, לפיה לא תכנן מעולם לקצץ בהשכלה הגבוהה וכל השמועות אינן נכונות. שמולי טען כי "האשמה כאילו הדברים הומצאו פשוט מקוממת".


לדברי שמולי, אנשי האוצר כן הציבו אולטימטום בפני הסטודנטים ותכננו להעלות את שכר הלימוד. "מי שעושה כאן סיבוב זה האוצר. אני עצמי מכיר היטב את תכנית המגירה הזו של האוצר. מוזר שמי ששאל איפה הכסף מתיר לפקידיו לחפש אותו דווקא אצל מעמד הביניים. מה אומרים ילדיה של ריקי כהן?


"מוזר ששר האוצר לא מצא לנכון לבוא לדיון מיוחד על משמעות הגזירות הכלכליות ובמקום זה בחר לענות דרך הפייסבוק", הוסיף ח"כ שמולי.


נזכיר כי שר האוצר, יאיר לפיד, הכחיש מוקדם יותר כי בכוונתו להעלות את שכר הלימוד של הסטודנטים. "סטודנטים יקרים, עושים עליכם סיבוב. למה סיבוב? כי קמתי היום בבוקר והתברר לי שהוכרזה מלחמה נגד קיצוץ שמעולם לא היה. כשבאתי לאוצר הבטיחו לי שיהיו לא מעט ספינים, אבל זה כבר מגוחך".

בדף הפייסבוק שלו כתב לפיד: "איש לא החליט להעלות את שכר הסטודנטים, אין שום אולטימטום באוויר, ואילו חשבתי שהולכים לפגוע בסטודנטים הייתי נוסע אלי הביתה כדי להפגין נגד עצמי בעצמי. אז למה נציגי התאחדות הסטודנטים פרסמו את זה? כדי שאני אאלץ להכחיש ואז הם יוכלו לומר שהם כופפו אותי".