הר הבית סגור ליהודים. ארכיון
הר הבית סגור ליהודים. ארכיוןפלאש 90

שעות הביקור היומיות ליהודים בהר הבית מסתיימות בשעה 11:00, אבל מה עושים כאשר ב-10:00 יש צפירה לזכר היהודים שנרצחו בשואה ונוכחות יהודית עלולה להכעיס את ערביי ההר?

מסתבר שלשוטרי המקום יש פתרונות משלהם. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם יעקב הימן, תושב ירושלים שעלה להר אתמול (שני) בשעה 9:00 והתכוון להיות בו עד השעה 11:00.

הימן הגיע למקום עם הרב אלבוים ושני יהודים נוספים, אך בפתח ההר הודיע להם מפקד המקום שיצטרכו לעזוב לפני השעה 10:00. כששאלו מדוע השיב להם המפקד שבשל יום הזיכרון השוטרים רוצים להיות בטקסים ולא יהיה די כוח כדי ללוות אותם.

התשובה נשמעה תמוהה שכן בדרך כלל מדובר בשוטר אחד שמלווה את ביקורם של "היהודים המזוהים", כלומר חובשי הכיפות, לצד פיקוח של נציג הוואקף. הדברים מתחדדים בעיקר לנוכח העובדה שרק ארבעה יהודים הגיעו למקום ולא הצריכו אבטחה מיוחדת.

הרב אלבוים ששיער שהסיבה היא הצפירה המתקרבת, שאל את המפקד אם יאות לאפשר להם להיכנס להר אם יבטיחו שישבו במהלך הצפירה. תשובתו המפתיעה של המפקד הייתה שאם יישבו "הכול יסתדר", מצטט הימן, שזועזע מההנחיה שנועדה למנוע מיהודים לכבד את זכר נרצחי השואה על הר הבית.

ארבעת היהודים העולים הבטיחו שישבו בזמן הצפירה, ואולם כשהגיע מועד הצפירה כאשר היו בקרן הצפון מזרחית של ההר, לצד שער האריות, עמדו דום. נציגי הוואקף הביעו כעס בפני השוטר המלווה שניסה להרגיע אותם ולומר שהעמידה תסתיים מיד, וכך בשיח עם אנשי הוואקף ניסה להעביר את שתי הדקות בהן נשמעה הצפירה.

השוטר הצליח במשימתו ואכן אנשי הוואקף לא עוררו מהומה נוספת, אך התחושה הצורבת על הפחד של אנשי כוחות הביטחון מעימות עם אנשי הוואקף נותר חקוק עמוק אצל הימן וחבריו.