ניסן שלום ז"ל
ניסן שלום ז"לצילום: עופר אשטוקר

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה מבכה את מות חברו ניסן שלום בתאונת דרכים הבוקר בכביש 60 סמוך למחסום חווארה.

בראיון לערוץ 7 הוא אומר "הוא היה חברותא שלי באלון מורה, למדנו יחד בישיבה כמה שנים. הוא  גם שכן שלי, יהודי יקר מאוד שבמשך עשרים שנה נסע מדי בוקר לאשדוד כדי לנהל שם בית ספר".

לדבריו, תאונה הדרכים היא פרי האטימות הממסדית, "התאונה הקשה הייתה ידועה מראש, התרעותינו נפלו על אוזניים אטומות. כביש חווארה הוא כביש מסוכן לתנועה, לא בטיחותי בעליל ואינו ערוך לעמוד בכמות העצומה של כלי הרכב העוברים בו מאז נפתח מחסום חווארה".

"כבר למעלה משנתיים אנו מתחננים לסלול כביש עוקף, לטובת הנוסעים היהודים והערבים כאחד. כל הפניות נדחו ע"י הגורם הממונה מטעמים פוליטיים. התאונה האיומה הזו היא מחיר האטימות".

גרשון מסיקה אומר שהיום כל מי שעובר בכביש בשלום צריך לברך הגומל, "מאז פתיחת המחסומים עוברים שם מדי יום עשרות אלפי רכבים שעושים את דרכם משכם לרמאללה, זה לא פחות מכביש גהה או ז'בוטינסקי. אם היו עושים שם דיווחי תנועה, היו מדווחים על פקקים תמידיים".

"לזה תוסיף את הנהיגה הפרועה של הנהגים, ואתה מבין שזו בעיה בטיחותית אבל גם בטחונית, כי בפקק אתה מוקף במאות פלשתינים".

"על הפרק עמד תכנון של כביש עוקף חווארה שישרת את תושבי גב ההר אבל אלוף הפיקוד הקודם מזרחי התנגד, האלוף הנוכחי תומך, זו עבודת מטה גדולה אבל זה הזמן לקדם אותה, כי כל יום שעובר לוקח לנו עוד חיי אדם".