המשאית הפוגעת
המשאית הפוגעתפלאש 90

שופטת בית משפט השלום בחיפה, תמר נאות פרי, הורתה היום (חמישי) להאריך בשבעה ימים את מעצרו של נהג המשאית, גמאל אבו סיאם מרהט, שהיה מעורב בתאונה הקטלנית אתמול בנשר. הנהג חשוד בהריגה.

הדיון נערך בהיעדרו של הנהג עקב פציעתו בתאונה באורח בינוני ואשפוזו בבית החולים בני ציון בחיפה. הוא נמצא תחת השגחה משטרתית.

בתאונה נהרגו דאהש אמון, בן 17, ראאד עומר, בן 40, כרים דבאח, בן 18, ובן דודו עבד דבאח, בן 18, תושבי הכפר דיר אל-אסד. שני ההרוגים הנוספים הם ריאד דראושה, בן 45, ואחיינו, אחמד דראושה, בן 17, תושבי הכפר איכסל. בנוסף נפצעו 14 בני אדם.



מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי סיבת התאונה היא תקלה בבלמי המשאית, שהובילה נגרר ונשאה מטען של חלוקי נחל.

השופטת ציינה בהחלטתה כי שקלה אם יש צורך לתת החלטה אופרטיבית למקרה ולא יתבצע הניתוח והרופאים יסברו לדוגמא שיש לשחרר את החשוד כבר מחר, לקראת שישי שבת, שכן במצב דברים זה בוודאי שאין הסכמה לכך שהוא ישוב לביתו.

"מצב הדברים הוא כזה אשר מחייב את המסקנה שסביר יותר שהחשוד אכן יישאר בבית החולים עד יום 17/4/2013 וככל שיהיו נתונים אשר לאורם תקום האפשרות שהוא ישוחרר עוד לפני המועד – אזי שיהיה צורך להגיש בקשה דחופה בפני השופט התורן ואין לשחרר את החשוד לביתו לפני יום 17/4/2013, אלא אם תהיה החלטה שיפוטית אחרת. במידה וצרכי החקירה יאפשרו לשחרר את החשוד עוד לפני המועד, גם אם בכפוף למגבלות אלו ואחרות, אזי שניתן יהיה להגיע להבנות בהקשר זה", קבעה השופטת בהחלטתה.