יו"ר התנועה, עו"ד שרגא
יו"ר התנועה, עו"ד שרגאפלאש 90
שלום שלמה, יועצו של שר הכלכלה נפתלי בנט בתקופת קמפיין הבחירות, הסיר (חמישי) את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והמסחר, שבראשות בנט. כך דווח בערוץ 2.

שלמה הסיר את מועמדותו בעקבות פנייה של התנועה לאיכות השלטון לנציב שירות המדינה, בבקשה לבדוק את מידת התאמתו של שלמה לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה, וזאת, לאחר שלפי החלטת הממשלה קיימים שני תנאי סף למינוי מנהלים כלליים למשרדי הממשלה.

סעיף 2 להחלטה קובע כי מועמד כשיר להתמנות כמנכ"ל במשרד ממשלתי כאשר: "הוא בעל ניסיון בתפקידים ניהוליים בכירים - בשירות הציבורי או בתאגיד בעל היקף עסקים ו/או פעילות משמעותיים, או שהוא בעל ניסיון בתפקיד בכיר אחר בתחום פעילותו העיקרי של המשרד בו הוא מיועד לכהן כמנכ"ל...".

עו"ד דפנה קירו כהן, מנהלת המחלקת המשפטית בתנועה לאיכות השלטון, אמרה כי למיטב הבנתם ועל פי מידע שפורסם בתקשורת, שלמה הוא בעל תואר ראשון במשפטים, ושימש בין היתר כיועצו הפוליטי של בנימין נתניהו.

בנוסף, שימש כיועץ לחברת התקשורת הסלולרית אקספון - יצוין כי בחלק מן הפרסומים נאמר שמר שלמה כיהן כסמנכ"ל בחברת אקספון - וכי לאחר מכן שימש מר שלמה כיועץ בחברת הלובינג גילעד, ובתקופה האחרונה (כשלושה חודשים) מכהן כמנכ"ל חברת דור נדל"ן.

קירו ציינה כי "נוכח אי בהירות המידע הנוגע לניסיונו הקודם של מר שלמה, והעובדה כי מדובר בפרסומים שונים בכלי התקשורת, למעשה לא ברור מה הוא טיב ניסיונו הניהולי ובפרט האם אותו ניסיון ניהולי מגיע כדי עמידה בתנאי הסף של הניסיון הניהולי הבכיר הקבוע בס' 2 להחלטת הממשלה".

לדבריה, "על פי החלטת הממשלה עולה כי תנאי הסף הוא ניסיון מצטבר במספר תפקידים ניהוליים בכירים. שכן, פשיטא בטרם ממונה אדם לכהן באחד התפקידים הניהוליים הבכירים ביותר בשירות המדינה, יש לבחון כי המועמד אכן צבר בחייו המקצועיים ניסיון ניהולי ממושך ובכיר בשירות המדינה או בארגונים בעלי היקף גדול ומשמעותי, אשר מכשירים אותו לתפקיד מנכ"ל משרד ממשלתי".

קירו הוסיפה כי "בחינת כישוריו של מר שלמה, צריכה להיעשות גם לאור העובדה כי שלמה שימש כיועץ פוליטי וכמי שלכאורה נטל חלק במו"מ הקואליציוני מטעם השר אשר הציע את מועמדותו.

"לפיכך, לא ברור אם וככל שאכן יש אמת בעובדות אלו, אם יש בהן כדי לבסס זיקה של מר שלמה לשר הממנה, כזו המחייבת הוכחת כישורים מיוחדים במינוי למשרה ציבורית".