שר החינוך, הרב שי פירון (יש עתיד), פרסם אגרת לכלל המורים במערכת החינוך בישראל, בה ביקש לשתף את מחשבותיו בתקופה זו, בין יום השואה ליום העצמאות דרך יום הזיכרון לחללי צה"ל.

"הימים הללו מעוררים פעם אחר פעם תחושות מנוגדות המשלימות זו את זו", תיאר שר החינוך.

לאחר אלפי שנות גלות, כותב הרב פירון, "תוך תרומה להיווצרותן של תנועות ומהפכות מהחשובות בעולם, אחרי שואה נוראית בה אבדנו שישה מיליון מבני עמנו, קמה מדינה יהודית בארץ ישראל".

"אבל לצד ההכרה בנס הקמתה של מדינת ישראל, אי אפשר להתעלם מהאתגרים הניצבים לפתחנו. עלינו לראות במדינת ישראל תשתית לקיומה של חברת מופת התורמת לתיקון עולם. די לנו לחזור אל מגילת העצמאות כדי ללמוד עד כמה ארוכה הדרך וגדולה המשימה המוטלת על כתפנו", כתב השר.

הוא מבקש מהמורים להקדיש זמן לדיון בזהותה של מדינת ישראל, "מערכת החינוך היא אחת התחנות המרכזיות בה מתעצבת זהותו של כל אזרח ישראלי. לכן אני מבקש מכל איש חינוך להקדיש בימים הקרובים זמן לדיון ועיון בזהותה של מדינת ישראל. להתבשם מההישגים המרשימים תוך התחייבות לתיקון עוולות ולמימושן של משימות ואתגרים הניצבים לפתחנו. 

"מערכת החינוך צריכה להיות מקום פתוח, זירת דיון, בית מדרש בו לכל אחד זכות להביע את עמדותיו ורעיונותיו. על המחנך לנווט את השיח ולהדגיש את המחויבות לחיים של תרומה ועשייה. 'שליחות' אינה מילה 'גדולה'. היא תיאור הולם לחובה המוטלת על כולנו לממש את חזונם של מקימי המדינה", כתב.

השר פירון סיפר כי הימים הראשונים בלשכת שר החינוך למדו אותו עד כמה גדולה היא המשימה, עד כמה כבדה האחריות ועד כמה גדולים החלומות, כלשונו.

"בבסיס העבודה המשותפת שלנו, עומדת ההנחה שאנו – קהילת החינוך – שותפים למימוש חזון החינוך של ישראל. מורים ומנהלים הם הבסיס לכינונה של מערכת חינוך מפוארת ההולמת את מדינת ישראל ואת ערכיה. התקופה הקרובה תוקדש לבירור חזון חינוכי ותכנית עבודה רב שנתית. כולכם מוזמנים להיות שותפים בגיבוש דמותה של מערכת החינוך שלנו", דברי שר החינוך.