הרב חיים נבון
הרב חיים נבון(צילום: ניסים לב)
רב קהילת השמשוני במודיעין, הרב חיים נבון, מתייחס לתנועה הרפורמית הפועלת בישראל ול'נשות הכותל' שמקיימות פרובוקציות בכותל המערבי.

"למה אנחנו, שומרי תורה ומצוות, מתעקשים לתקוע את עצמנו בפינה של כוחנות וכפייה?" שאל הרב נבון בדף הפייסבוק שהוא מנהל כרב הקהילה.

התנועה הרפורמית פועלת בישראל כבר עשרות שנים, כתב הרב נבון, "במימון נדיב של תנועת-האם מארה"ב. אחרי כל השנים הללו, הם מצהירים בגאווה שיש להם '35 קהילות ומרכזים קהילתיים ברחבי ישראל'. לשם השוואה, רק בעירי מודיעין יש יותר מ-60 בתי כנסת אורתודוקסיים, שאותם גודשים דתיים, מסורתיים וגם חילוניים".

לטענת הרב נבון, "כאשר יש לישראלים בחירה חופשית, כמעט אף אחד אינו בוחר בבית כנסת רפורמי. אז למה אנחנו מתעקשים להיכנס איתם למאבקים כוחניים (שבהם, אגב, נפסיד)?!"

פרופ' הלל וייס מהתנועה למען הר הבית והמקדש האשים (יום ה') את 'נשות הכותל' בניסיון להרוס את הצביון היהודי של המדינה.

"עוד מעט הן ידרשו לקיים בכותל מצעד גאווה, זו ההתפוררות הכללית של החברה, של המשפחה ושל המדינה והכול בשם השוויוניות. אני משווה אותן לנשות תל ברוך, כי בשם השוויוניות והדמוקרטיה, הן רוצות לבטל את העם היהודי, להשוות בין הטמא לטהור, ובין הקודש והחול, מי שמצטרף אליהן, מטפח את החורבן", אמר וייס בראיון לערוץ 7.

לדברי וייס, 'נשות הכותל' הן תופעה פוליטית, כלשונו, "רובן הן מנשים בשחור רק שכאן הן לובשות טליתות. לצערי יש כל מיני נשים שוטות שלא מבינות את זה ומצטרפות לפרחחיות האלה".