אתר הקראוילות בניצן
אתר הקראוילות בניצןפלאש 90
תושבי שכונת הקראווילות ביישוב ניצן שפונו במהלך העקירה מגוש קטיף, סובלים מעיכוב נוסף בתוכנית הפיצויים עבור מבני קבע להם הם מייחלים כבר שמונה שנים ארוכות.

העיכוב הפעם נובע משביתה בה פתחו אנשי מנהלת תנופה, האחראים על הטיפולים בעקורי גוש קטיף.

המנהלת, שהוקמה לפרק זמן מוגבל, צפויה לסיים את תפקידה בחודשים הקרובים ובגלי צה"ל דווח כי עובדיה נאבקים על תנאי הפרישה.

ראש ועד מתיישבי גוש קטיף, אליעזר אורבך, טוען כי שביתת אנשי המנהלת מעכבת את הפיצויים באופן נרחב. "הוועדות המיוחדות שדנות בפיצויים שמגיעים לעסקים ולאנשים פרטיים, לא עובדות. והחמור מכל שמי שמגיע לו פיצוי כספי - לא מקבל אותו. יש אנשים שמחכים לזה כבר שנים רבות. האבסורד הוא, שמי שהיה צריך לשבות אלה תושבי גוש קטיף - לא האנשים שצריכים לשרת אותם".

בשבועת הקרובים תועבר סמכות מנהלת תנופה מידיו של ראש הממשלה לשר השיכון, אורי אריאל. בגלי צה"ל דווח כי מפלגת הבית היהודי דרשה לקבל את הסמכויות על המנהלת במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, זאת כדי לזרז את הטיפול בעקורי גוש קטיף.

אריאל מצדו הבטיח "ללמוד את החומר מהר ככל הניתן ...אני רואה בזה אתגר גדול לסיים את זה בזמן הכי קצר ולתת שקט נפשי לאנשים הללו, שבסך הכל גורשו מבתיהם. אני אקדיש את הזמן הקרוב לגבש תוכנית עבודה שוודאי תשאף שזה יהיה הכי קצר שאפשר".

ממנהלת תנופה נמסר בתגובה: "מעבר המנהלת למשרד השיכון הוא מעבר מתבקש וטבעי, שכן עיקר הפעילות של המנהלת בתקופה הקרובה תתמקדם בבנייה אתרי הקבע. האחריות כלפי המתיישבים שרירה וקיימת, לצד זאת נעשה מאמץ לסיים את השביתה בהקדם".