מחאה מול הפרובוקציה
מחאה מול הפרובוקציהיוני קליין

ארגון השמאל הקיצוני "לוחמים לשלום" קיים גם השנה טקס זיכרון משותף לחללי צה"ל ולמחבלים שנהרגו תוך כדי העימותים עם כוחות הביטחון.

אל מול הטקס הפרובוקטיבי התכנסו פעילים הרואים באירוע ביזוי ורמיסת כבודם וזכרם של חללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה. אחד המשתתפים, אליהו ניסים, איש תנועת 'ציונות משפטית' ובן למשפחה שכולה בעצמו, מספר על האירוע שהחל כיוזמה של בני משפחות שכולות ובמהלכו הצטרפו אליו כמה עשרות מוחים:

"באנו למקום כדי להביע כאב לנוכח השימוש הציני ביום הזיכרון בו אנו מתייחדים עם זיכרונם של יקירנו במטרה לקדם אג'נדה פוליטית קיצונית. לתדהמתנו, בעת שעמדנו מחוץ לאירוע שמענו שוב ושוב מהרמקולים מתוך האולם את הביטוי "נכבה" המסמל עבור אויבי ישראל את אסונם - הקמת מדינת ישראל. לאחר שערכנו טקס זיכרון, קריאת תפילת "יזכור" ומספר פרקי תהילים עמדנו וקראנו בקול: 'לא ניתן לבזות את זיכרון הנופלים!'".

עוד מספר ניסים כי טרם האירוע ניסו למנוע את קיומו של האירוע, אך ללא הועיל. "בימים האחרונים, בשעה שהתבשרנו כי גם השנה זו הארגון הקיצוני מתכנן לערוך טקס דומה, פנינו בכתב לשרים, לחברי הכנסת, לראש עריית ת"א ולחברי מועצת העיר, להנהלת גני התערוכה וליו"ר הארגונים "אלמגור" ו"יד לבנים" וביקשנו מהם להבין איך הדבר מתאפשר? איך ייתכן כי במדינת ישראל נערך, בפומבי, אירוע מעוות כזה המשווה בין המחבלים הרוצחים לקורבנותיהם? האם בשם חופש הביטוי מאפשרים לארגון פוליטי קיצוני לבזות את זיכרונם של חללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה ולרמוס את המשפחות השכולות וכאבן?".

לדבריו "מהתגובות שקיבלנו מנבחרי הציבור עולה כי רובם ככולם לא ידעו כלל על קיומו של האירוע או שלא הבינו את מטרתו האמיתית אותה מכסה "לוחמים לשלום" במכבסת מילים יפות של 'שלום וסולידריות'".

ניסים מוסיף ומספר כי חברי כנסת מ"יש עתיד", "העבודה", "הבית היהודי" ו"הליכוד ביתנו" אליהם פנו הפעילים ובני המשפחות השכולות "הביעו צער ותדהמה לנוכח קיום האירוע והבטיחו לפעול למנוע את הישנותו בעתיד. שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, הודיע כי יבדוק כיצד התאפשר לקיים את האירוע. שר החקלאות יאיר שמיר מסר כי מדובר בהשוואה מקוממת בין יקירנו למחבלים הרוצחים והוא מתנגד נחרצות לקיום הפרובוקציה הזו. מלשכת מפכ"ל משטרת ישראל נמסר כי לאחר בדיקת העובדות הם מאשרים את הטענות שלנו ומביעים צער על הפגיעה בנו אך אין באפשרותם למנוע את קיום הטקס כיוון שהוא לא נערך במרחב הציבורי. בנוסף, מספר חברי מועצת עריית ת"א השיבו לנו כי הם מצטערים על הכאב הנגרם לנו כתוצאה מהאירוע הזה ועל חילול יום הזיכרון, חלקם הצהירו גם כן כי בכוונתם לפעול ולעשות סוף לעוול הזה, המתרחש שנה אחר שנה".

ניסים חותם את דבריו בתקווה ש"אכן כך ייעשה, וההתעללות האכזרית הזו של "לוחמים לשלום" בנו, בני המשפחות השכולות, תיפסק".

לאחר פרסום הטענות הגיבו אנשי 'לוחמים לשלום' ודחו את הטענות מכל וכל.