יום הזיכרון בגוש עציון. לוין
יום הזיכרון בגוש עציון. לויןמוא"ז גוש עציון

אלפי בני אדם השתתפו בטקס הזיכרון שערכה מועצת גוש עציון בבית העלמין המרכזי בכפר עציון.

בני משפחות שכולות, תושבי האזור, תלמידים וחיילי צה"ל מכל רחבי הארץ גדשו את השבילים שבינות לקברים והתייחדו עם זכרם של אלה שמסרו את נפשם למות על קדושת העם והארץ.

הטקס נפתח עם הישמע צפירת יום הזיכרון בת שתי הדקות. לאחריה הודלקה משואה ע"י ראש המועצה דוידי פרל. המשואה הבוערת, הניצבת לאות זיכרון, היא גם סמל לתקווה ולעוצמה של העם היהודי בארץ ישראל שעודנו חי וקיים ועמידתו איתנה.

במהלך הטקס הוקראו פרקי תהילים, תפילת אל מלא רחמים וקדיש לעילוי נשמתם של הנופלים מפיו של קותי אלטמן, בן כפר עציון, שאביו נהרג בקרב האחרון על הגוש. בהמשך, נערים ונערות, תלמידים מבתי ספר שונים בגוש עציון, הקריאו טקסטים שנכתבו על ידי נופלים ושרו שירי זיכרון לזכרם.

הטקס נחתם עם דבריו של יו"ר הקואליציה, יריב לוין, שאמר: "זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ימשיך ללוות אותנו - לעד. מי ייתן ובמעשינו נדע לשמור על המדינה שהפקידו בידינו, לחזקה ולקדמה. בעמדנו כאן, על אדמת גוש עציון, כאשר מסביבנו התיישבות יהודית גדולה, פורחת ומתפתחת שהיא מקור גאווה למדינת ישראל כולה, נזכור את אלה אשר הקריבו את חייהם למעננו".

"נזכור את החובה המוטלת על כל אחת ואחד מאתנו להמשיך במפעלם, להמשיך בבניין יישובינו ובבניין החיים היהודיים - בגוש עציון, ובארץ ישראל כולה. זוהי חובתנו - ואנו נעמוד בה. למען הדור הזה, למען הבאים אחרינו, ולמען מורשתם וצוואתם של הנופלים כולם. יהי זכרם של הבנים והבנות היקרים  – ברוך", חתם לוין.



דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון: "גוש עציון מתייחד עם זכרם של בניו ובנותיו שנפלו במלחמות ישראל ובפעולות האיבה. סיפור מסירותם וגבורתם הוא חלק חשוב במורשת ארוכת השנים של המקום הזה. במותם ציוו לנו את החיים"