עבודות הבניה נמשכות
עבודות הבניה נמשכותצילום: אריה קינג

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל יצא אריה קינג, יו"ר הקרן לאדמות ישראל, להר הזיתים שם ביקש לתעד מצבות של חללי צה"ל, המחתרות והרוגי פעולות האיבה הטמונים במקום.

לתדהמתו גילה, כי למרות צו הפסקת הבניה ממשיכים ערביי המקום לבנות את המסגד הבלתי חוקי הממוקם בצמידות לקברי החללים.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר קינג על הבנייה הנמשכת על אף הבטחותיהם של בכירי העירייה למנוע את המעשה, על אף הצו המנהלי החתום שהוצא נגד בניית המסגד וצו ההריסה שהוצא על ידי בית המשפט. "במשך תקופה קיווינו שאכיפת החוק עוזה את שלה בהר הזיתים, אבל אתמול כשהגעתי כדי לצלם מספר מצבות של חללי צה"ל והמחתרות והרוגי הטרור ראיתי שחמישה מטרים מקברי נרצחי תרצ"ח וקברו של אלחנן אתאלי הי"ד ערבים חזרו לאור יום לבנות את המסגד הלא חוקי".

קינג מוסיף ומחדד את דבריו ואומר כי הדברים ידועים לעירייה ולמשטרת ירושלים אך איש אינו עוצר את המחדל. בדבריו הוא מתאר מציאות בה מגיעים למקום בני משפחות אנסבכר, כהן ואתאלי, כמו גם בני משפחותיהם של מאיר פיינשטיין ומשה ברזני הרוגי המחתרות שהיו לסמל, ורואים את המבנה המוקם בניגוד לכל חוק והיגיון.

בעקבות הגילוי שיגר קינג למפקד תחנת המשטרה האזורי תמונות מהמקום "בתקווה שיעצור את הדבר. הצגתי תמונות של חומרי בניין, מערבלי בטון וכלי עבודה ואמרתי לו שמותר לו מתוקף תפקידו להחרים ציוד וחומרי בנייה שנועדו לבצע עבירה של הפרת צו, אבל דבר לא נעשה. פניתי גם לחברי מועצת העיר ולראש העירייה, אבל מבירור עם סגן ראש העירייה, דוד הדרי, ומנכ"ל העירייה מתברר שהכול דיבורים".

קינג מחריף את דבריו וקובע כי לו היה מסגד בלתי חוקי נבנה בצמידות לקברו של יוני נתניהו ז"ל הרי שהמבנה היה נהרס בו ביום והבונים היו נעצרים מיידית, ,באבל כיוון שלא מדובר ביוני נתניהו לראש הממשלה לא אכפת. לא אכפת לו ממשפחות אתאלי ואנסבכר, ממשפחות פיינשטיין וברזני שבזכות יקיריהם אנחנו כאן". קינג מתנצל אם הדברים פוגעים במשפחת נתניהו, ולדבריו אין בכוונתו לפגוע בזכרו של יוני ז"ל, אך תחושתו היא שהעובדה שאין הדברים נוגעים למשפחות האליטה מובילה לאדישות שלטונית ואכיפתית.

לשאלה בתוך כמה זמן יכולים הערבים להשלים את העבודות ולהתחיל להשתמש במסגד, שלב שבו יהיה קשה עוד יותר לבצע אכיפה שלטונית, אומר קינג כי הדברים תלויים כעת אך ורק ברצונם של הערבים עצמם המסוגלים בעבודה רציפה של יום או יומיים להשלים את העבודה ולהתחיל להשתמש במקום, "ואז יהיה מסובך להרוס. נראה לי שמחכים שהדבר הזה יקרה ואז יהיה קשה לשכנע את המשטרה להרוס".

עוד מוסיף קינג ומציין כי החלקה הצמודה למבנה הבלתי חוקי קרויה 'חלקת הקדושים' בה קבורים גם בני משפחת מקלף, משפחתו של רמטכ"ל צה"ל שניצלה משחיטה ערבית במוצא, כך גם כאמור קבריהם של פיינשטיין וברזני ואף קברו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין.

קינג מביע אכזבה ותרעומת גם על אדישותם של בכירי הליכוד שקיבלו ממנו פרטים מלאים אודות הבנייה לפני שהגיעו לעלייה לקברו של מנחם בגין, אך עד כה לא מצאו לנכון לפעול מול המעשים.