מודה על הנס
מודה על הנסבאדיבות מועצת שומרון

מאות תושבים מהישוב שבי שומרון והאזור ערכו הבוקר, יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל, אירוע מיוחד.

באירוע הודה חבר הישוב מאיר מנדלאיל, שניצל מפיגוע ירי בכניסה לקדומים לפני כחודש, על נס ההצלה הפרטי ועל ניסי יום העצמאות.

הארוע התקיים במעמד ח"כ ניסן סלומיאנסקי יו"ר ועדת הכספים, הרב יהושע שמידט רב הישוב וראש ישיבת ההסדר שבי שומרון, יוסי דגן מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון ואריה עופרי יו"ר מזכירות שבי שומרון וראש המועצה לשעבר.

ח"כ ניסן סלומיאנסקי ציטט את דברי הרב צבי יהודה הכהן קוק, כי מדינת ישראל היא קיום חזון הנביאים לכתחילה, גם במדינה שהוקמה ע"י מנהיגים לא שוחרי תורה ומצוות. 'ולעומת מה שנאמר האם זו המדינה אותה מזו נביאינו, אומר אני: לכתחילה כך היה צריך להיות - תקומה יישובית. לא נאמר אם יהיו הם צדיקים או אינם צדיקים. נאמר - וישבו על אדמתם ובנו בתים ונטעו כרמים. נטיעה נאמרה, הקמת ישיבות לא נאמרה'.  הנס של מאיר בא להזכיר שלא סיימנו לעבוד ולמחבלים עדיין יש נשק. ויש ועד מה לעשות במרחבי ארצנו ונגיע למצב בו הנס שקרה לא יקרה כי לא יהיה מי שיעשה. אז להרים את הראש כי אנו הולכים בשלבים אותם נבאו נביאינו. לשמוח ולהבין את האחריות ולהמשיך לתת".

הרב יהושע שמידט רב הישוב וראש ישיבת שבי שומרון אמר, "אנו מתקדמים בגאולה, משלב לשלב ולאדם יש תפקיד וגם אם חושב שסיים, ה' מראה שהאדם צריך להמשיך לעבוד. יש תפקיד. 'נס להתנוסס' - דגל, ה' עושה נס כדי שתחשוב מה תפקידה בעולם. אמירה מה' שנותר לך מה לעשות ועליך לחשוב מה היעוד שלך. אדם צריך להוציא את הכוחות מהכוח אל הפועל".

יוסי דגן אמר באירוע, "אנו שותפים מלאים כי כולנו חלק מהמשפחה, ובמשפחה לא נהוג להגיד כמה אוהבים, אלא שכשקורה משהו אז יש הזדמנות להגיד כמה אוהבים. כל קיומה של מדינת ישראל הוא פלא ונס אחד גדול".

"אני פוגש חברי פרלמנט ועיתונאים מאירופה שכשמסבירים להם עד כמה המדינה צעירה וקטנה אנשים לא מאמינים", סיפר דגן, "אנשים בעולם חושבים שצוחקים עליהם  כשאומרים להם שבמדינה ישנם רק 8 מליון אזרחים. לקחנו ארץ שוממה, עם ביצות וקדחת. כיום ב-65 שנה, למרות כל הקשיים המדינה היא מעצמת חקלאות  והיי-טק. השומרון היום הוא חוד החנית ומספר 1 בארץ בקצב הגידול באים לכאן מאפריקה כדי ללמוד איך מפתחים אזור לתפארת ב-30 שנה, והם לא מבינים למה הם לא מצליחים לעשות כך. אלא שלנו יש את הבטחת הקדוש ברוך הוא".

חבר הישוב מאיר מנדלאיל, שניצל בנס מהפיגוע, פתח את דבריו בקריאת פרק התהילים "מזמור לתודה". לאחר שסיפר על פרטי הארוע והנס, אמר מנדלאיל, "קיבלתי מהקב"ה מתנת חינם ואני מקווה שאהיה ראוי לכך, כי 'קטונתי מכל החסדים'. אני מקוה שלא אזדקק עוד לניסים ומודה על כך הטובות, ערב ובוקר".

מאיר מנדלאיל הודה לזוגתו, למשפחתו, לכוחות הביטחון ול"משפחת שבי שומרון" כהגדרתו, על כל העזרה הרבה.