הכסף שנתפס
הכסף שנתפסדוברות השב"כ

שירות הביטחון הכללי, בסיוע צה"ל, עצר לאחרונה תושב שכם שהביע בפני מחבל ששוחרר בעסקת שליט, נכונות לבצע פיגוע, בתמורה לסכום כסף גדול.

העצור, אמיר ברכאת כבן 25 פעל להשגת אמל"ח לצורך ביצוע הפיגוע, אך נעצר טרם התאפשר לו לבצעו.

בחקירתו הודה ברכאת כי במהלך ה'עלייה לרגל' במכה פגש את אמיר דוקאן, מחבל ממחנה הבלאטה שבשכם, אשר שוחרר במסגרת "עסקת שליט" ויצא לרצועת עזה. דוקאן הציע לברכאת לבצע פיגוע ירי בכביש עוקף שכם, או פיגוע השלכת רימון לעבר מחסום חווארה, זאת בתמורה לתשלום של 60,000 דולרים.

עם חזרתו לשטח יצר ברכאת קשר עם דוקאן והודיע לו כי הוא מוכן לבצע את הפיגוע, ואף פעל להשגת אקדח. 

בשב"כ מציינים כי חקירה זו "שבה ומדגישה את מאמציהם של ארגוני הטרור לקדם פעילות טרור צבאית באיו"ש, תוך מעורבות מוגברת של משוחררי עסקת שליט. בהקשר זה מנוצלת ה'עומרה' (העליה לרגל למכה) למפגש של הפעילים על אדמת סעודיה, ולהעברת מסרים, רעיונות ותכנונים לביצוע פעילות טרור".

עוד מציינים בשב"כ כי לאחרונה ניכרת עלייה בקידום פעילויות טרור ע"י משוחררי עסקת שליט שיצאו לרצועה. המדובר בהפרה בוטה של הסכם השחרור, שנחתם בתיווך מצרים, ובוודאי כאשר המעשים מבוצעים משטחה של רצועת עזה, הנתונה בידי שלטון חמאס - הגורם הריבוני בשטח והגורם שעימו נחתם ההסכם.

כמו כן, בפעילות של  שירות הביטחון הכללי בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו לאחרונה שליח של תנועת חמאס ומפעילו, שניסו להכניס לשטחי איו"ש כספי טרור, שהועברו ע"י החמאס. בכליו של השליח, שנעצר במעבר אלנבי, נמצאו כ-10,000 יורו ו-900 דולר, שהוסתרו בתוך קופסאות סיגריות.

העצורים הם שני אחים, תושבי מחנה הפליטים פרעה (אזור שכם): מחמד רשאד דיף אללה סואלמה בן 41 שנעצר בגשר אלנבי ומחבל מהחמאס - אחמד רשאד דיף אללה סואלמה, בן 42.

בחקירתו הודה סואלמה, כי יצא לירדן בשליחותו של אחיו אחמד, במטרה להבריח לשטח כספי טרור, שמקורם בתנועת חמאס.

את הכספים קיבל בירדן באמצעות שליח של אמיר דוקאן, משוחרר עסקת שליט שגורש לרצועת עזה, ויצר שם קשרים עם פעילים מארגונים שונים, לרבות חמאס. בנוסף הודה מחמד, כי היה אמור לקבל כספים נוספים, מטעמו של צאלח אלעארורי, בכיר חמאס השוהה בחו"ל.

כנגד אחמד ומחמד הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי בשומרון בגין עבירות של ניסיון להכנסת כספי אויב לאיזור, מגע עם האויב וניסיון לביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת.

לאחמד סואלמה יוחסו בכתב האישום עבירות של ניסיון לקבלת כספים מהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם האויב, ניסיון לביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת וקשירת קשר לסחר בציוד מלחמתי.

"חקירה זו שופכת אור על המשך ניסיונותיהם של  ארגוני הטרור להבריח כספים לאיו"ש, תוך שימוש בשליחים, השבים מחו"ל לשטח דרך מעבר אלנבי", ציינו בשב"כ, "על-רקע זה, בתקופה האחרונה, נעשים במעבר אלנבי, מאמצים נרחבים לאיתור ולסיכול העברות כספי טרור לתוך השטח, ובכלל זאת, נערך חיפוש בכליהם ועל גופם של חשודים בהעברות הכספים".