הרב יעקב יוסף
הרב יעקב יוסףפלאש 90

עוד לא חלפו ימי השבעה לפטירתו של הגאון הרב יעקב יוסף זצ"ל, וכבר מופצים שיעוריו המוקלטים על כל ארבעת חלקי השולחן ערוך.

הרב אריאל לוי, ראש כולל מערת המכפלה בו לימד הרב יוסף, מספר על האבדה העצומה, "לא רק שהרב היה בקיא בכל מכמני התורה, הוא היה למדן עצום שאין דומה לו, עם מידות טרומיות אציליות, שיכלה הזמן והסיפורים לא יכלו. עיקר הנקודה אצל הרב, הייתה מידת האמת, בבחינת תיתן אמת ליעקב. שיעוריו היו מסודרים והוא הקפיד על כל דקה שתהיה מחושבת, כל ימיו היו מנוצלים כמאמר חז"ל שהוא היה בא בימים יום אחד לא הלך לאיבוד. מצד אחד השקפתו היה נהירה וברורה, אך הוא לא היה שייך למגזר מסוים אלא הוא ידע להנגיש את ההלכה לכולם".

לדבריו שיעוריו המוקלטים הם אוצר בלום על כל חלקי השו"ע, "חכם יעקב היה נודד מעיר לעיר, מיישוב ליישוב כדי שכל עם ישראל יידע את דבר ה', שזו הלכה. היו לו סדרי לימוד מופתיים. לומדים סעיף אחר סעיף, סימן אחר סימן עד שמסיימים את כל אורח חיים, ואז עוברים ליורה דעה, ואז אבן העזר וחושן משפט. הוא היה תמיד מעורב גם עם האקטואליה ובחן סוגיות אקטואליות בזוית הלכתית.

כשנשיא ארה"ב ברק אובמה ביקר בישראל, הוא ביקש לבחון האם צריך לברך על אובמה את הברכה שחולקים למלכי הגויים, ברוך שחלק מחכמתו לבשר ודם. הוא מסר את השיעורים האחרונים במסירות נפש עצומה ומתוך ייסורים קשים, הוא היה מגיע אלינו למערת המכפלה למסור שיעור לפנות בוקר. את סדר היום היה מתחיל בשלוש לפנות בוקר. סדר יום עמוס כלל מסירת  40 שיעורים בשבוע, וגם שהיו טיפולים קשים הוא לא ביטל אף שיעור".

לדבריו שיעוריו המוקלטים בהירים ומובנים, "הוא תמיד היה אומר שחשוב לשים את הדגש על לימוד הלכה שמביאה לידי מעשה. ולכן סדר הרצאת הדברים בשיעורים מובנית ודידקטית מאוד, הכול נמצא בעשרות דיסקים של אם פי שלוש, סעיף אחר סעיף מוסברים בצורה מדהימה. אפילו סוגיות קשות מוסברות כך שכולם מבינים, את הכול הוא הגיש כמו כפית לפה, ובלי שום התנשאות, הוא לא קרא לנו תלמידים, אלא חברים".

לרכישת שיעורי הרב לחץ כאן