יהודים מבקרים בהר הבית
יהודים מבקרים בהר הביתFlash90

ארגוני המקדש מגנים את תגובתו של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) בעקבות כוונת יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, לעלות להר הבית ולהסדיר את תפילות היהודים במקום.

ח"כ מיקי לוי, שכיהן בעבר כמפקד מחוז ירושלים, אמר כי "כוונתה של מירי רגב לקיים ישיבת ועדה על הר הבית, הינה הצהרה פרובוקטיבית ומיותרת שעלולה לגרום להצתת השטח ולתוצאות חמורות".

ח"כ לוי אף הגדיל להאשים את רגב באינטרסים אישיים. "אני מקווה שאחרי שקיבלה את הכותרות שרצתה, היא תרד מהרעיון המסוכן וחסר האחריות הזה, ותחזור לנהל את ישיבות ועדת הפנים במקום הראוי להן - בכנסת", אמר לוי.

דובר ארגוני המקדש, יהודה גליק, הגיב לדברים ואמר כי "לחברת הכנסת מירי רגב מגיעות ברכות על כך שבזכותה הכנסת חוזרת לבצע את תפקידה בהתוויית הערכים והמדיניות כפי כללי הדמוקרטיה. תפקיד הממשלה הוא לבצע, ולא להתחמק בגלל קשיים".

"מיקי לוי מהלך אימים ומזמין מראש גורמים איסלמיים קיצוניים להשתולל, כדי לכפות את השקפת עולמו על נבחרי הציבור, כפי שנהגו לא פעם גורמים שליליים במשטרה ובשב"כ ובבתי המשפט שקשרו ביניהם קשר לעקוף את הנבחרים הדמוקרטים".

"בכלל, יש לזכור שתיפקודו של מיקי לוי כמפקד מחוז ירושלים היה כושל. לחובתו נזקפת סגירת הר הבית ליהודים במשך שלוש שנים בתקופת כהונתו, בפעם היחידה מאז מלחמת ששת הימים. מיקי לוי הילך כבר אז אימים בכנסת ובבית המשפט באותם טענות ונימוקים שהוא מעלה כיום, וטען שפתיחת הר הבית ליהודים תעורר מהומות ענק 'שיציתו את המזרח התיכון'. למרות שבית המשפט קיבל את עמדתו, הצליחה ועדת הכנסת לכפות על לוי לפתוח מחדש את הר הבית, כאשר הוא אויים בקריאה לשר לבטחון הפנים דאז צחי הנגבי לפטרו. השר הורה על פתיחת ההר למרות איומיו של לוי, שהתנפצו כולם אל סלעי המציאות השקטה".

"התארגנות חוליית הרוצחים שנחשפה היום, אשר התכוונה להרוג שוטרים ואזרחים בהר הבית, מוכיחה עד כמה שגויה המדיניות הבעייתית שהתווה לוי בהר הבית. כשלונותיו של מיקי לוי בהר הבית מציבים אותו במקום האחרון מבין אלה הרשאים לייעץ לאחרים כיצד לנהוג כלפי האיומים של האיסלם הקיצוני". דברי גליק.

בהודעה של אירגוני המקדש נאמר גם, כי "הניסיון של מיקי לוי להכפיש את רגב על מניעיה, מכוערת בעינינו קודם כל מהפן האישי, ואינה מכבדת את מעמדו. בנוסף, תגובתו מייצגת עמדה תבוסתנית שמפקירה את הר הבית לידיים עויינות, מטיפה לכניעה שמזמינה איומים נוספים, רומסת את זכויות האזרח, והופכת חלקים במדינה לחסינים לעבריינים שמבקשים להדיר אפילו את חברי הכנסת מהמקום החשוב והקדוש ביותר לעם ישראל".