אלפים בטקס זבח הפסח

הלך לעולמו 'הכהן הגדול' של העדה השומרונית, אהרן בן אב חיסדא, בגיל 87. הכהן הגדול השומרוני איבד את הכרתו בביתו שבהר גריזים.

מתנדבי מד"א מהישוב הצמוד הר ברכה שהוזעקו למקום, ניסו לבצע בו החייאה אך לבסוף נקבע מותו. הלוויתו תיערך מחר בשעה 17:00 בהר גריזים שליד שכם.

הקהילה השומרונית מאמינה כי היא שריד לממלכת ישראל הקדומה. הקהילה מקיימת את הכתוב בתורת משה ככתבה וכלשונה עד היום' ומהווה נצר לבני ישראל מתקופת המדבר. השומרונים משתייכים, כך לפי אמונתם, לשבטים אפרים, מנשה ולוי.

הכהן הגדול הוא התפקיד החשוב ביותר והמכובד ביותר בקהילה השומרונית. אין בחירות לתפקיד אלא בתפקיד הכהן הגדול מכהן המבוגר ביותר ממשפחת הלויים.

פטירתו הפתאומית של הכהן הגדול התרחשה חמישה ימים טרם טקס זבח הפסח השומרוני, הצפוי להתקיים ביום שלישי.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי פטירתו של הכהן היא אבדה קשה לעדה השומרונית ולמדינת ישראל. "בני ההתיישבות בשומרון מחבקים את שכנינו וחברינו היקרים מהעדה השומרונית". 

יוסי דגן, סגן ראש המועצה והממונה על הקשר עם השומרונים סיפר כי בכל שנה הם מקפידים לסייע לעדה השומרונית בארגון טקס זבח הפסח ובכל צרכי הארוע, "אנו מגיעים לשם כדי לכבד את שכנינו בני העדה השומרונית, חברינו הטובים. אנחנו מבקרים אותם בחגים, והם מבקרים אצלנו.

"רק לפני עשרה ימים התקיימה הישיבה המסכמת של אנשי המועצה האזורית שומרון, צה"ל, משטרת ישראל ונציגי  העדה ונסגרו כל הפרטים לארגון הטקס, המושך אליו אלפים רבים של צופים מכל רחבי העולם. אנו נלווה באופן צמוד את בני העדה השומרונית, ונסייע בכל מה שנדרש הן באבל הכבד והן בארגון הטקס בצורה מכובדת כפי שתוכנן על ידי הכהן הגדול המנוח, בעצמו", דברי דגן.