ביזיון. מתחם הר הבית
ביזיון. מתחם הר הביתפלאש 90

נשות הפרובוקציה המוסלמית בהר הבית נעצרו. כך מדווח מפקד יחידת המקומות הקדושים סנ"צ אבי ביטון במכתב תשובה למיכאל פואה, מגיש התלונה נגד הפרובוקציה.

נזכיר כי במהלך חול המועד ניסתה קבוצת נשים מוסלמיות לחסום את דרכם של מסיירים יהודים שהגיעו למתחם ההר. בראיון ליומן ערוץ 7 גולל פואה את פרטי האירוע בו ניסתה קבוצת המוסלמיות להגיע אל המעבר בו אמורה הקבוצה היהודית לעבור, להתיישב על כסאות שהביאו עימן ולמנוע את המשך הסיור.

נזכיר כי פואה סיפר כבר אז כי אין מדובר באירוע חד פעמי אלא בפרובוקציה חוזרת ונשנית בה הנשים, ככל הנראה בהכוונה מגבוה ואולי גם במימון מבחוץ, מנסות למנוע בדרך זו את סיורי היהודים בהר.

מיד לאחר חג הפסח הגיש פואה תלונה במשטרה נגד הנשים שלדבריו חלק מהן ניתנות לזיהוי חוזר בהיותן חלק קבוע מהפרובוקציה במקום. במענה לפואה טוען סנ"צ אבי ביטון כי משטרת ישראל עצרה מספר נשים מוסלמיות ואף פתחה נגדן תיקים פלילים. לטענתו מספר נשים מוסלמיות הורחקו מההר לתקופות שונות.

פואה הודה לסנ"צ ביטון על פעילות זו ועם זאת הוסיף וטען כי על אף הכול קבוצות הנשים עדיין ממשיכות להטריד את העולים להר גם בימים אלו, והתנהלות המשטרה אינה נחרצת דיה.

"על רקע תפיסת חוליית המחבלים שמטרתה הייתה לבצע פיגוע על ההר, יש לעקוב בשבע עיניים אחר כל התארגנות  מוסלמית על ההר ולגדוע באיבה כל מחשבה ורצון לפגיעה ביהודים או בכל אדם. האתרים המוסלמים שאני מניח ומקווה שמשטרת ישראל עוקבת אחריהם מלאים בהסתה, ורואים שיש יד מכוות וכנראה גם מממנת התפרעות זו. יש חשש גדול שמקרב קבוצה כזו של נשים, שעושות ככל העולה על רוחן, תצא מחבלת או אפילו מחבל המוסווה בבגדים ארוכים אלו, כדי להשלים את משימתה של החוליה שנתפסה." כתב פואה במכתב תשובה לסנ"צ ביטון.