סיכוי אחרון למדליה? ואולי תהיינה הפתעות...
סיכוי אחרון למדליה? ואולי תהיינה הפתעות...פלאש 90

33 עובדים מתחומי תעסוקה שונים קיבלו בסוף השבוע שעבר את אות העובד המצטיין מחבר הכנסת, שר הפנים לשעבר אלי ישי. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מזל כהן, אחת הזוכות באות.

את האות קיבלה כהן על עבודתה כאם בית בגבעת וושינגטון. בהחלטתם כתבו השופטים: "מזל כהן משמשת כאם בית ראשית בפנימייה כמנהלת מחלקת משק וכאחראית על סמינרים ואורחים בקריה. למזל ריבוי תפקידים אך עושה עבודתה בנועם וברוך עם הישגים ותפוקות ברמה גבוהה, למזל אין חשבון לשעות העבודה היא נמצאת מתי שצריכים אותה גם אם זה מוקדם בבוקר או מאוחר בערב".

"היא מרכזת אצלה את פעילות הפנים תוך ייעול מתמיד של תהליכי העבודה. המתקנים עליהם היא אחראית מסודרים ונקיים. מזל מטפלת בתלמידות עולות אתיופיה וצרפת וחבר העמים. נאמנה למקום עבודתה ולמנהליה תוך שמירת קשר מצוין עם הכפופים לה ועם העובדים במחלקות האחרות. מזל נותנת שירותים גם לעמותה של הקריה שנקראת חסדי אירית שמחלקת 200 מנות מזון למשפחות נזקקות".

אז איך מוצאים זמן ב-24 שעות רגילות לכל זה? למזל כהן תשובה ברורה: "כשאדם שמח בחלקו העבודה נותנת את הכוח". בהמשך דבריה היא מציינת את הגיבוי והתמיכה להם היא זוכה מהצוות וההנהלה של המוסד, תמיכה המעניקה לה תחושת מחויבות וחובה לשוב מדי יום לעבודה, "גם כשלא כל כך מרגישים טוב".

כל זאת לבד מהקשר עם הבנות הממתינות לה. לדבריה לצד עבודתה כאם בית מקבל הניסיון שרכשה במרוצת השנים והקשר האימהי לבנות ערך מוסף ביצירת הקשר עם בנות רבות, חלקן ללא משפחה בישראל, ובו היא הופכת לכמעט אם ביולוגית המסייעת ותומכת גם בלבטים אישיים והתמודדויות שונות ומגוונות "מהרגע שהן קמות בבוקר ועד שהן הולכות לישון".

עבודתה הרשמית של מזל מסתיימת אמנם באופן רשמי בשעה 16:00 אבל ניתן למצוא אותה במקום גם בשעות שבע ושמונה בערב, וכשהיא כבר מגיעה הביתה, כצפוי, הטלפון לא מפסיק לצלצל.

על הקשר המיוחד שנוצר בינה לבין התלמידות היא מספרת כי לא פעם בנות מעדיפות קשר זה על פני קשר עם מדריכה, בין השאר גם משום חלוקת התפקידים שבין אם הבית המקשיבה, זו שלכאורה אינה אמונה על משמעת קשוחה.