לחיאני ביציאה מהמעצר
לחיאני ביציאה מהמעצרפלאש 90

פרקליטות מחוז ת"א הודיעה היום, על דעת פרקליט המדינה, משה לדור, לחשודים בפרשת בית וגן כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של מתן ולקיחת שוחד ועבירות נוספות.

החשודים הינם ראש עיריית בת ים, שלמה לחיאני, אחיו אבי לחיאני, אבנר קריאף, עובד דודטחי ועזרא דוש.

על פי הודעת הפרקליטות, התגבשה תשתית ראייתית לכאורית לפיה שלמה לחיאני, אשר היה ערב באופן אישי לחובות של מיליוני שקלים, שצברו חברות קבלניות בבעלותו, פעל ביחד עם אחיו, אבי לחיאני, לקבל כספי שוחד מגורמים שלהם עסקים עם עיריית בת ים, על מנת לעמוד בהסכמים שכרת עם הבנקים השונים וכדי להימנע מפשיטת רגל.

מהפרקליטות נמסר כי השוחד לגביו התגבשה תשתית ראייתית להעמדה לדין, ניתן בשנים 2004-2005 בסך של כ-900,000 ₪.

מהודעת הפרקליטות עולה כי התגבשה תשתית ראייתית ב-5 פרשיות שונות.

שתי פרשות שוחד - הפרקליטות מצאה כי קיימת תשתית ראייתית לכאורית לפיה פנה שלמה לחיאני יחד עם אחיו במקרה אחד, לעזרא דוש, בעלים של רשת סופרמרקטים מצליחה בעיר בת ים, ובמקרה שני, לאבנר קריאף ולגיסו עובד דודטחי, בעליהם של "קפה ג'ו", מסעדת "גרגירים", עסקים ואינטרסים נוספים בעיריית בת ים, בבקשה לקבל הלוואות במאות אלפי שקלים, ביודעם כי דרישתם תענה נוכח תפקידו של שלמה לחיאני כראש העיר ונוכח האינטרסים שלהם בבת ים. בכך קיבל שלמה לחיאני טובות הנאה ביודעו כי ניתנו לו בעד פעולה הקשורה בתפקידו וביצע עבירה של לקיחת שוחד.

הפרקליטות הודיעה לאבי לחיאני כי נמצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של תווך בשוחד על חלקו בקבלת כספי שוחד מטעם עזרא דוש. מדובר בפרשה במסגרתה קיבל לכאורה אבי לחיאני סך של כ-150,000 ש"ח מעזרא דוש, על מנת שישפיע, בעצמו או באמצעות אחר, על עובדי עיריית בת ים למשוא פנים ולאפליה. הודע לעזרא דוש כי נמצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין בגין מתן השוחד, בכפוף לשימוע. 

פרשת הלוואות העובדים- בפרשה זו הודע לשלמה לחיאני כי נמצאה תשתית ראייתית לכאורית להעמדתו לדין בעבירות מרמה והפרת אמונים.

מהודעת הפרקליטות עולה כי התגבשה תשתית ראייתית לפיה ראש העיר החליט לנצל את מעמדו, תפקידו וסמכויותיו כראש העיר, ופנה לשורה של עובדים בכירים בעיריית בת ים בבקשה שיסורו לבנק איגוד וייטלו עבורו הלוואות כספיות מהבנק בסכום כולל של 440,000 ₪.  הכספים נמסרו לראש העיר ושימשו להחזר חובותיו לבנקים. בשל יחסי הכפיפות והמבוכה שבסירוב לפנייתו, נאלצו העובדים להיענות לבקשתו של ראש העיר, ובגינה נחשף כל אחד מהם לחוב בן עשרות אלפי ₪ כלפי הבנק, לאורך מספר שנים.

בכך, ניצל ראש העיר, שלמה לחיאני, את מעמדו כממונה הישיר על עובדי העירייה להשגת טובות הנאה פרטיות, וכן העמיד את עצמו ואת העובדים הכפופים לו במצב של ניגוד עניינים חמור.

פרשת המקומון גל גפן צהוב - בפרשה זו הודע ללחיאני כי הפרקליטות שוקלת להעמידו לדין בעבירות של התקשרות אסורה בחוזה, שבועת שקר והפרת אמונים. על פי התשתית הראייתית שנתגבשה, במהלך השנים מאז היבחרו של שלמה לחיאני לראשות עיריית בת ים, היה, לכאורה, בעלים של 45% מהמקומון גל גפן צהוב, ולא דיווח על עובדה זו לעירייה ולתאגידים שבבעלותה, עימם התקשר המקומון על מנת שיפרסמו בה. בנוסף, על פי התשתית הראייתית, בעקבות פניות שנעשו לגורמי ביקורת שלטוניים בעניין אחזקותיו במקומון ביצע שלמה לחיאני העברה פיקטיבית של זכויותיו במניות גל גפן, ונתן הצהרה כוזבת לפי חוק הרשויות המקומיות.

פרשת העלמת ההכנסות- בפרשה זו הודיעה הפרקליטות ללחיאני כי היא שוקלת להעמידו לדין בעבירות מס בגין העלמת הכנסות בסכום של כ- 8,000,000 ₪ אשר נצמחו לו במהלך השנים 2004-2008, עליהן לא דיווח לרשות המס.

בסיכום מכתבי השימועים שנשלחו היום הודיעה הפרקליטות כי היא שוקלת להעמיד לדין- בכפוף לשימוע- את אבנר קריאף, עובד דודטחי, עזרא דוש וחברת סופר דוש בגין עבירות של מתן שוחד ועבירות מס. כמו כן, הודע לשלמה לחיאני ולאבי לחיאני כי נשקלת האפשרות להעמידם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד והלבנת הון. לשלמה לחיאני מיוחסות גם עבירות מרמה והפרת אמונים, בהתקשרות אסורה בחוזה, שבועת שקר ועבירות מס. הפרקליטות החליטה להעמיד לדין את אבי לחיאני גם בעבירות של תווך בשוחד.