סידור
סידורצילום: פלאש 90

יו"ר המטה היהודי לאומי, חיים יואבי רבינוביץ' מפרסם בימים אלה קריאה ציבורית לאנשי הכיפות הסרוגות שלא להכניס לבתי הכנסת של הציונות הדתית סידורי תפילה בהם לא נמצאת תפילה לשלום חיילי צה"ל ולשלום המדינה.

את דבריו פרסם רבינוביץ' במכתב ששיגר לתפוצתו הכוללת 18 אלף חברים ולפי שעה דבריו זוכים לתהודה רבה ואוהדת. כך סיפר בראיון ליומן ערוץ 7.

במכתבו כותב רבינוביץ': "מבדיקה מדגמית שערכתי, התברר לי כי רוב הסידורים הנמצאים בבתי הכנסת של הציונות הדתית ושל עדות המזרח, לא כוללים את התפילה לשלום המדינה, ואת התפילה לשלומם של חיילי צה"ל. הגבאים אמרו לי, כי כל הסידורים נתרמו ע"י נדבנים, והם רוכשים את הסידורים של החרדים שהם זולים בהרבה, מהסידורים שכוללים את התפילות לשלום המדינה וצה"ל.

אני קורא לכל הציבור הדתי לאומי, והציבור החילוני שמבקר בבתי הכנסת, אל תתנו להכניס לבתי הכנסת שלכם, סידורים ללא תפילה לשלום בנינו שמחרפים נפשם להגן על העם והארץ.

אני פונה להנהלת בתי הכנסת לקבל החלטה רשמית מפורשת, שתמנע הכנסת סידורים שכאלה. אנחנו חייבים לעשות את המינימום הזה לחיילי היחידות הלוחמות. מדוע אנחנו צריכים לפרנס את מי שאינו מוכן להכניס לסידורו, את התפילה לשלום חיילי ישראל?".

רבינוביץ' מספר כי לרעיון הגיע בעקבות עוד אחד מהסיורים אותם הוא מארגן עם האלוף במיל. עוזי דיין במערת המכפלה, ושם פתח את הסידורים וגילה כי רובם המוחלט אינו כולל תפילה לשלום המדינה. בשיחה עם אנשי המקום התברר לו כי בחלק מהסידורים שהופיעה התפילה דפיה נקרעו בידי אלמונים.

בדיקה נוספת שערך בבית הכנסת שלו עצמו הביאה לתוצאה דומה. גם שם רוב מוחלט של הסידורים אינו כולל את התפילה לשלום המדינה ולשלום חיילי צה"ל. כשהעלה את הסוגיה בפני הגבאים נאמר לו שהדברים תלויים בתורמים המעדיפים את סידורי 'תפילת כל פה' הזולים ולא את סידורי 'רינת ישראל' היקרים יותר.

בעקבות הדברים יצא בקריאה הציבורית להעדיף קנייה של סידורים ציוניים, ולדבריו נכדו של הרב אליהו זצ"ל כבר יצר עימו קשר ודיווח לו על צאתו בקרוב של סידור תפילה עם התפילות המדוברות.

"לא יכול להיות שנכניס סידורים שמחרימים את חיילי צה"ל", הוא אומר ומזכיר כי אבותיו של אותו מו"ל האחראי להדפסת הסידורים נטולי התפילה לשלום חיילי צה"ל הקפידו הקפד היטב על תפילה לשלום חיילי הצאר...

כאמור, רבינוביץ' מספר על תגובות אוהדות רבות לצד כאלה הטוענים נגדו ששוב הוא נאבק בחרדים, "כאילו שלא החרדים הם הנלחמים בי...", הוא אומר.