מירי רגב
מירי רגבצילום: פלאש 90

במעמד בחירת ח"כ מירי רגב לתפקיד יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, הצהירה רגב כי בכוונתה לסייר בקרוב על הר הבית.

מטרת הסיור המתוכנן היא לבחון את חופש הדת במקום ואת האפשרות שבני כל הדתות, כולל יהודים, יוכלו להתפלל בהר הבית, ברוח דברי הנביא  ישעיהו (פרק נו', פסוק ז) " וַהֲבִיאוֹתִים אֶל-הַר קָדְשִׁי, וְשִׂמַּחְתִּים בְּבֵית תְּפִלָּתִי--עוֹלֹתֵיהֶם וְזִבְחֵיהֶם לְרָצוֹן, עַל-מִזְבְּחִי:  כִּי בֵיתִי, בֵּית-תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל-הָעַמִּים".

בסביבתה של רגב טוענים היום, כי באופן מצער, גורמים מסוימים בעיתונות הערבית או בכנסת בחרו לעוות את דבריה של ח"כ רגב, וטענו כי בכוונתה לערוך סיור במסגד אל אקצא. היו אף גורמים שציינו כי בכוונתה לבחון אפשרות של מתן היתר תפילה ליהודים במסגד אל אקצא.

לדוגמא, אתר פנורמה פרסם ציטוט, של ח"כ טלב אבו עראר: "בישיבה הראשונה ביום רביעי (18.4) הודיעה מירי רגב, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה על כוונתה לערוך סיור לחברי הועדה במסגד אלאקצא, וציינה כי ליהודים מותר להתפלל במסגד אלאקצא. חה"כ טלב אבו עראר, חבר הוועדה, תקף את חה"כ הקיצוני משה פייגלין ואת יו"ר הוועדה בשל ההחלטה, ואמר מצידו כי אסור לאף אדם לא מוסלמי להתפלל במסגד".

עיתון אל-קדס פרסם כי "עיתון הארץ הביא מדבריה של חה"כ מירי רגב (ליכוד) אחרי שנבחרה לתפקיד יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, כי היא מתכוונת, יחד עם חברי הועדה, לערוך סיור במתחם הר הבית כדי לבחון מתר היתר ליהודים להתפלל במסגד אל-אקצא".

ח"כ מירי רגב הבהירה כי אין בכוונתה לסייר במסגד אל אקצא ובוודאי שאין בכוונתה לבחון מתן היתר ליהודים להתפלל שם.

רגב הדגישה, כי ההבדל בין הגישה היהודית הפלורליסטית המבקשת כי בני כל העמים יוכלו להתפלל בהר הבית לבין הגישה המוסלמית, שהוצגה על ידי ח"כ אבו עראר, האוסרת על מי שאינו מוסלמי להתפלל במסגד, הינו מעניין.