לא בכיס של אף אחד. ח"כים חרדים
לא בכיס של אף אחד. ח"כים חרדיםפלאש 90

בעקבות מופע חילופי הדברים במליאת הכנסת בין חברי הכנסת החרדים לשר האוצר יאיר לפיד, הולכת ומתגבשת בקרב חברי הכנסת החרדים התובנה כי אין טעם להתעמת עם לפיד על בסיס אישי שכן הם משחקים לידיו ומסיטים הצידה את העיקר - הגזירות הכלכליות הבוערות. 

לערוץ 7 נודע כי בשיחות סגורות הודו אמש מספר חברי כנסת חרדים כי לפיד ניצל את הבמה כדי להשתלח בהם וזכה ברייטינג גבוה למרות שלא הגיע למליאה עם כל תשובה המתייחסת לגזירות הכלכליות, שהוא מתכוון להשית על אזרחי ישראל.

כבר בלילה בו הופלו הצעות אי האימון, עלה ח"כ משה גפני לדוכן הנואמים במליאת הכנסת והעביר מסר לחבריו החרדים ברוח זו.

"אמרתי לחברי שכאשר שר האוצר יגיע לשעת חירום שבו התקשורת תתקוף אותו מאוד וישאלו אותו רבים, ישאלו אותו שאלות מאוד קשות בנושאים הכלכליים שהוא מופקד עליהם, והוא יגיע למצב חירום שלא תהיינה לו תשובות, הוא יתקוף את החרדים. את הפנים הנעימות ואת הצורה הנחמדה שהוא לא שונא חרדים ונחמד והכול בסדר, היום זה נגמר".

"עלה חבר הכנסת פרוש והציג הצעת אי-אמון בממשלה על הנושאים הכלכליים כמו סיעות אחרות, הכלכליים, החברתיים, ואנחנו שומעים יותר ויותר על פגיעות במעמד הביניים שמתוכננות, על פגיעות בשכבות החלשות. הציג אי-אמון. במקרה חבר הכנסת פרוש הוא חרדי, מה לעשות? עולה שר האוצר ומשיב לו – לא לגופו של עניין, לגופו של האיש, על החרדים".

"אני מציע לחברי החרדים לא לשחק לידיים שלו. הוא מעוניין שבמקום ויכוח על הנושאים שעליהם הוא דיבר כל הזמן, על הנושאים של מעמד הביניים, על הגזרות החברתיות, על מה שעשתה הממשלה הקודמת, על כל הדברים שהוא קיבל גירעון שאפילו הוא לא מבין בו, שאנשי משרד האוצר מוציאים מכל המגירות את כל הגזרות על כל הציבור, ובמקום להתמודד עם הבעיות הכלכליות יש לו פתרון, והיום הוא ניצל אותו.

"הוא בא ואומר: נתמודד עם החרדים, והתקשורת מדברת על ויכוח בין יאיר לפיד לחרדים. אותו הדבר גם הנושא של שבת. למה הוא מפרסם בפייסבוק? כי הוא אוהב את זה, הוא רוצה את הוויכוח. שיאמר שר האוצר מה התשובה שלו על הגזירות הכלכליות שמתוכננות עכשיו על-ידי משרד האוצר".

"אם הוא היה בא והיה אומר: אני לומד את הנושאים, אין לי עדיין תוכנית, זה דבר מקובל לגמרי. אני סבור שצריך פרק זמן מספיק כדי שהממשלה תדון בזה כדי שנביא את זה לכנסת, החרשתי. כל שבוע הוא מוציא ספין אחר על התוכניות שלו. פעם זה הפרוות, אחרי זה זה מכוניות היוקרה. פעם זה גברת כהן מחדרה. כל פעם משהו אחר שהוא מוציא בתור איזה ספין כדי לכסות על העובדה שהוא לא יודע עם מה להתמודד".

"אני אומר לחברי החרדים, אל נשחק לידיים שלו, שלא ננהל איתו יותר ויכוח בנושא של החרדים. הוא לא רוצה לענות לנו בנושא הכלכלי, שלא יענה. נשאל את בנט, את השותף שלו. אולי הוא יידע לענות לנו – השר בנט".

באותה שעה נכנס לפיד לאולם המליאה וגפני פנה אליו בנימה אישית. "אני מבקש ממך, אל תדבר איתנו על החרדים. לא נשיב לך יותר על זה. לא ניתן לך את מקום המקלט, במקום להשיב בנושא הכלכלי להתמודד איתנו על נושא חרדי".