העסקה הושלמה. עיני ונתניהו
העסקה הושלמה. עיני ונתניהופלאש 90

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני שלח הבוקר מכתב לרה"מ, בנימין נתניהו ולשר האוצר, יאיר לפיד. במכתב  אומר עיני כי בהצעת התקציב קיימות "גזרות כלכליות קשות שיש בהן לפגוע במצבו הכלכלי של ציבור העובדים והגמלאים, ציבור הנאנק כעת תחת עול כבד ומהווה את מעמד הביניים כמו גם את המעמד הנמוך".

במכתב מציין עיני כי על פי הפרסומים גזירות אלו כוללות קיצוצי שכר צפויים, פגיעה בעבודה המאורגנת, הגדלת הנטל על ציבור העובדים והגמלאים ונקיטה בצעדים חד צדדיים וזאת מבלי שנוהל מו"מ עם ההסתדרות: "אנו מתנגדים בכל תוקף לדרך התנהלות חד צדדית זו ולכל פגיעה בציבור העובדים והגמלאים".

עיני כותב עוד: "אין מי שיגן על מאות אלפי עובדים אלו ומשקי הבית שהם מכלכלים בעמל כפיהם והן שמים מבטחם בהסתדרות כי היא תגן עליהם ותעמוד על זכותם לחיות ולהתפרנס בכבוד".

לדברי עייני פגיעה זו היא המשך ההתנהלות הפוגעת בעובדים המוחלשים ובעבודה המאורגנת וכי למרות שההסתדרות והממשלה הגיעו לפני למעלה משנה לעקרונות מוסכמים, בעקבות שביתה כללית במשק, לחיזוק העובדים החלשים וצמצום הפערים ואי השוויון במקומות העבודה - העקרונות אינם מיושמים בפועל וההתנהלות מעלה חשש כי מדובר "במדיניות מכוונת שתוצאתה גרירת רגליים והפקרת זכויותיהם של העובדים".

עיני אף מתייחס לכך שתקופת הסכם המסגרת במגזר הציבורי האחרון הסתיימה לפני מספר חודשים וקורא לקיום מו"מ מידי וחתימה על הסכם קיבוצי: "היה ופנייתנו זו לא תיענה לאלתר בדעתנו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו לשם הגנה על זכויות העובדים ולמניעת פגיעה בציבור העובדים והגמלאים".