מיכאל בן ארי
מיכאל בן אריצילום: פלאש 90

ד"ר מיכאל בן ארי שיגר היום (רביעי) מכתב לשר השיכון, ח"כ אורי אריאל, בו הוא מוחה על ההכשרה הצפויה של בניה בלתי חוקית ערבית בעיר רמלה.

"על פי פרסומים בתקשורת", פתח בן ארי את מכתבו, "מתגבש מתווה, להכשרת, בניה בלתי חוקית וגזל אדמות של מנהל מקרקעי ישראל, וכן בניה בעלת אופי גזעני בעיר רמלה".

"מדובר בשכונת המגורים ג'ואריש שבעיר רמלה. בשכונה זו התבצעה השתלטות בלתי חוקית על אדמות ועליהם נבנו יחידות דיור מפוארות, ללא כל היתר, אגרות פיקוח הנדסי וכו'".

"במשך שנים, בקשה המדינה לאכוף את החוק בשכונה זו, ועתה מתברר שהחוק החליט לכופף את עצמו בפני פורעי החוק".

"למותר לציין, אדמות מנהל מקרקעי ישראל, אינם רכושו הפרטי של פלוני או אלמוני שיכול לעשות בהם ככל העולה על רוחו, ללא הליך מסודר מבוקר ומידתי. ניתן להתרשם, שהביטוי 'כל דאלים גבר', הפך להיות בימים אלו נכון מתמיד. גונבי קרקעות, הולכים לקבל פרס. לא רק שלא ישפטו ויקנסו על העבריינות, ההסדר המוצע, מאפשר להם לרכוש את הגנבה ב12% ממחירו הריאלי. אוי לאוזניים שכך שומעות, מעולם העבריינות לא היתה משתלמת כל כך".

בן ארי המשיך וכתב:

"1. האם מהלך ההסדרה המפוקפק הזה, הופך להיות אבן פינה ותקדים,להכשרת עשרות אלפי יחידות דיור של בניה בלתי חוקית וגזל אדמות הלאום בנגב בגליל ובוואדי עארה?

2. האם גם ליהודים בכפר שלם, תינתן אפשרות דומה?

3. האם באותו האופן, יוכשרו היישובים, עמונה, גבעת אסף, מצפה אביחי, שבות עמי, מעוז אסתר, אור חדש ועוד?

4. על פי איזה קריטריונים נבנית שכונה לבני מיעוטים בלבד, והאם ניתן להחיל זאת גם על נצרת עילית, כרמיאל, באר שבע, שהבניה שם תהיה ליהודים בלבד".

ד"ר בן ארי ציין כי בכוונתו לנקוט בהליכים, "כדי למנוע את הפעולה הגזענית והבלתי חוקית".

מלשכתו של שר הבינוי והשיכון אורי אריאל נמסר כי "אלו אזרחי ישראל שמדינת ישראל ביקשה מהם כבר ב 48 לעבור לשם ויש למדינת ישראל מחוייבות לעמוד בהתחייבותה".

השר אריאל ציין כי "לאחר עשרות שנים של מצב בלתי תקין כלפי המשפחות וכלפי המדינה, מצאנו פתרון שיסדיר את זכויותיהן של מאות משפחות בשכונת ג'ואריש".

"חוסר הבהירות פגע בהתפתחות השכונה, בפיתוחה ובהרחבתה, ועם אישור ההסדרה תושבי השכונה יזכו לא רק לעבודות פיתוח ושדרוג התשתיות, אלא גם בהסדרת זכויותיהן והרחבה נוספת של השכונה ב-200 יחידות דיור חדשות שיתרמו לשגשוגה של השכונה, לצד הרחבה של שכונה נוספת של המגזר הערבי".

"על המדינה לדאוג לפתרון מצוקת הדיור של כל המגזרים".