סיורים בירושלים
סיורים בירושליםטעמים- יד בן צבי

יום ירושלים בפתח ויד יצחק בן-צבי מקיימת סיורים ייחודים בירושלים, במטרה לערוך לציבור הרחב מפגש בלתי אמצעי עם ירושלים, לגעת בהיסטוריה של העיר, לחוש את המורכבות העכשווית שלה, ולהתבשם מיופיה המיוחד.

 מיד אחרי שבועות, במהלך ארבעה ימים, יתקיימו מאה עשרים מסלולי סיורים בירושלים באווירה חגיגית ומיוחדת עם יד יצחק בן-צבי.

סיורי אייפונים בשווקים , סיורים בליווי שחקנים ונגנים , סיורים במנהרות העבר של העיר , סיורי בית כנסת , סיורי אוכל בנחלאות,  ניחוחות של אפיה, טעמים של מגוון מטבחים , סיורים בעקבות האמנות,  סיורי אדריכלות וצילום,  סיורי תיאטרון וזמר, סיורים בעקבות לוחמים ומורשת קרב,  סיורי ספרות ושירה, סיורים בשכונות היהודיות ועוד.

הסיורים המיוחדים מיועדים: לקהל הרחב, למשפחות ולילדים, צעירים ומבוגרים, תלמידי מערכת החינוך, סטודנטים, חיילים, משפחות, תיירים מחו"ל, חוקרים מתחומים שונים, מדריכי טיולים ועוד.  

הסיורים כוללים:

פעילויות חווייתיות, ביקור במקומות מעניינים בירושלים, משימת אתגר אינטראקטיבית, הכרות עם דמויות ססגוניות באמצעות תיאטרון חוצות וסיורים חווייתיים בגני הטבע בעקבות חיי הלילה של בעלי החיים.

טעמים ירושלמיים שלא הכרתם, ממגוון מטבחי עדות מסורתיים. סיפורים מרתקים בפינות מוכרות ונסתרות של העיר, בנחלאות, בשכונות החרדיות, בהר ציון, בטיילת ארמון הנציב, בצריף הנשיא יצחק בן-צבי, תיאטרון חוצות ועוד.

תגליות ארכיאולגיות חדשות בעקבות תרבויות שונות, סיפורים מאזור הדמדומים בעקבות מחבלים ומרגלים רבי מעללים, זיכרונות וגעגועים בעקבות סיפורים אישיים של משפחות אשר השפיעו על ההווי הירושלמי ועוד.

סיורי המרתון מתקיימים בימים שלישי (ערב חג השבועות), חמישי ושבת (מתואם לשומרי מצוות)  בין התאריכים 14,16,17,18 במאי 2013

Marathon.ybz.org.il אתר המרתון:  רישום עד התאריך 12.5.13 יזכה בהנחה.  הרשמה בטלפון: 02-5398855