בלכתך בדרך, וביושבך על גזע עץ
בלכתך בדרך, וביושבך על גזע עץ'נעם'

למעלה מ-40 תלמידים מכיתות ח'-י"א מישיבת נועם ירושלים, השייכת לרשת מוסדות החינוך נועם-צביה, צועדים בכל שנה את שביל ישראל כחלק מיוזמה בית-ספרית שמכינה אותם ל'חיים האמיתיים'. לתלמידים מצטרפים ר"מים, מדריכים, מחנכים ולעיתים אף בני משפחה. במהלך השנה בימי חופש ולעיתים אם נדרש אף על חשבון הלימודים, מסיימים התלמידים את השביל כולו. לחלקם אגב, זאת לא הפעם הראשונה.

השנה, במצוקת הזמן לקראת הבגרות במחשבת ישראל שמשרד החינוך סירב לדחות לתלמידים, הם ניצלו את הזמן תוך כדי הליכה, ללימוד לקראת הבגרות כשהמדריך המלווה שלהם- נריה נווה, שואל שאלות מתוך החוברת והתלמידים עונים לו תוך כדי הליכה מהירה (25 ק"מ ביום) כשהם מתאמצים הן בתשובה והן בהמשך הדרך.

"הדרך הייחודית בה למדו התלמידים מראה את הרצינות והמצוינות שבהם ניחנו תלמידי הישיבה, וכשם שכתוב 'יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ...', כפשוטם של דברים", אמר ראש הישיבה, הרב שמחה ויסמן.

בהתייחסו באופן כללי לסוגיית שביל ישראל במהלך הלימודים אמר הרב: "שביל ישראל הוא דבר חשוב מאוד, מדובר בלימוד הכי נכון וחשוב לחיים. לא מדובר ב'להפסיד לימודים' אלא דווקא בלהרוויח לימודים לחיים. שביל ישראל מזרים אנרגיות לתורה, לארץ ובעיקר ללימודים. מלמד אותם מחויבות ומעניק להם אחריות".