שמעון פרס
שמעון פרסצילום: פלאש 90

נשיא המדינה שמעון פרס ערך הבוקר טקס קבלת פנים ממלכתית לנשיא סרביה טומיסלב ניקוליק וקיים עמו פגישת עבודה מדינית בבית הנשיא.

לאחר שהשניים סקרו משמר כבוד של צה"ל ועמדו למשמע שני המנוני המדינות הדגיש נשיא המדינה כי סרביה כמו ישראל סבלה מקורבנות ואלימות בהיסטורית עמה ולכן יכולה להיות משמעותית ולשתף פעולה גם במלחמה נגד הסכנות הגדולות בעולם.

"שני העמים בישראל ובסרביה מעוניינים לשים קץ לאלימות הגואה בעולם. כיום, האלימות בעולם הגיעה לשלושה שיאים: נשק כימי בסוריה, התחמשות איראן בנשק גרעיני, ופעילות הטרור העולמית- אנו רואים בסוגיות אלו איומים חמורים עולמיים ולא רק על מדינת ישראל", אמר פרס.

הנשיא פרס התייחס גם לחשיבות חידוש תהליך השלום עם הפלסטינים על בסיס פתרון של שתי מדינות ואמר: "מיגוסלביה למדנו שהפתרון הנכון ביותר הוא הקמת 2 מדינות עצמאיות שחיות בשלום זו לצד זו. למדנו מכם כי העתיד אינו מדינה אחת של סכסוך, אלא שתי מדינות לשני עמים".

נשיא סרביה טומיסלאב ניקוליק הודה לנשיא פרס על הדברים ואמר: "ברצוני להודות על קבלת פנים חמה אשר לה אני זוכה בישראל. ההיסטוריה קישרה בין העם בסרביה לעם בישראל שכן שני העמים עברו מלחמות קשות מנשוא. כיום, הנסיבות והאתגרים בעולם מעמידים צורך בחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות במטרה להתמודד עמם". נשיא סרביה התייחס לחשיבות הידוק היחסים בין המדינות ואמר: "סרביה רוצה להמשיך ולהעמיק עם ישראל שיתוף פעולה כלכלי, צבאי, ובטחוני". בהקשר שיתוף הפעולה הכלכלי אמר:  "ישראל ידועה בעולם הן בתעשייה הטכנולוגית וגם ביכולת להפוך מדבר לשדה פרי. אנו גאים בעובדה כי מערכות ההשקיה המתוחכמות ביותר בסרביה הינן תוצרת ישראל ונשמח להרחיב את שיתוף הפעולה לתחומים נוספים".

אחר הצהריים ייצא נשיא המדינה לביקור מיוחד בוותיקן לפגישה מדינית ראשונה עם האפיפיור החדש פרנציסקוס, וכן הנשיא יקבל את "מדליית הכבוד למען השלום" בטקס חגיגי בבזיליקה המרכזית של עיירת השלום  "אסיסי" בהשתתפות מאות נזירי המסדר הפרנציסקני.